خبرگزاری کار ایران

«اتاق سرور پشتیبان مرکز داده» مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شیراز افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۳۱۷

اتاق سرور پشتیبان مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شیراز به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش ایلنا، در مراسمی با حضور رستم‌زاده، معاون اداری‌مالی و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه دانشگاه و جمعی از مدیران دانشگاه، «اتاق سرور پشتیبان مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شیراز» افتتاح شد.

علی حمزه، مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شیراز در آیین گشایش اتاق سرور پشتیبان مرکز، ضمن ارائه‌ی گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در این مدیریت، بیان کرد: مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شیراز تمامی پروژه‌های فناوری اطلاعات دانشگاه را با تکیه بر توان کارشناسان فنی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه انجام داده است که این مهم، علاوه‌بر صرفه‌جویی مالی، موجب افزایش امنیت سایبری، قطع وابستگی به شرکت‌های خارج از دانشگاه و افزایش سرعت انجام کار و پشتیبانی فنی کارآمدتر شده است.

وی افزود: این مرکز توانسته است نسبت به خرید ذخیره‌ساز جدید دانشگاه و تجهیز اتاق سرورهای دانشگاه و راه‌اندازی سامانه‌های جدید اقدام نماید که کلیه‌ی مراحل نصب و راه‌اندازی آن، با تکیه بر توان کارشناسان دانشگاه انجام پذیرفته است.

حمزه در ادامه به برخی از دستاوردهای مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شیراز اشاره کرد و گفت: کسب رتبه برتر و تندیس در حوزه‌ی امنیت فضای مجازی از وزیر علوم در نخستین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و مراکز آپای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور از آن جمله است.

معاون اداری‌مالی دانشگاه شیراز نیز در این مراسم ضمن اعلام رضایت از عملکرد مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شیراز، تلاش شبانه‌روزی کارشناسان فناوری اطلاعات دانشگاه را امری جهادی خوانده و خواستار تداوم روند توسعه‌ی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات دانشگاه و حمایت مدیران دانشگاه از این مهم شد.

وی تأکید کرد: هزینه‌های فناوری اطلاعات نوعی سرمایه‌گذاری بوده که منافع آن برای کلیه واحدهای دانشگاه است.

 در پایان این مراسم رستم‌زاده و هیئت‌همراه، از زیرساخت و اتاق سرور مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه بازدید کرده و از مدیریت و کارشناسان محترم مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات قدردانی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز