خبرگزاری کار ایران

آغاز برنامه عملیاتی ۵ ساله مقابله با گرد و غبار شهرستان سرخس

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۹۶۱

برنامه عملیاتی ۵ ساله مقابله با گرد و غبار شهرستان سرخس در هجدهمین جلسه ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار کشور تصویب شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، هجدهمین جلسه ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار کشور سه‌شنبه مورخ ۱۷ بهمن‌ماه در منطقه عملیاتی خانگیران با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، دیگر مدیران کشوی‌ و استانی برگزار شد.

در این نشست با تصویب ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار کشور، برنامه عملیاتی ۵ ساله مقابله با گرد و غبار شهرستان سرخس رسما آغاز شد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: مطالعات ۲۱۰ هزار هکتار در قالب این برنامه عملیاتی برای شهرستان سرخس صورت گرفته است که طی ۵ سال اجرایی می‌شود.

نظری با بیان اینکه این برنامه عملیاتی با مشارکت ۸ دستگاه اجرایی خواهد شد، افزود: مالچ پاشی، نهالکاری، تله رسوب گیر،‌ بادشکن زنده و غیرزنده به همراه عملیات مدیریتی حفاظت قرق؛ در قالب این برنامه عملیاتی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در قالب این برنامه عملیاتی برای نفت و گاز ۴۶ هزار هکتار، راه آهن ۷ هزار هکتار، بخش راه ۵ هزار هکتار، کشاورزی ۵۶ هزار هکتار، آستان قدس رضوی ۵ هزار هکتار و منابع طبیعی و عشایری ۳۸ هزار هکتار پیش بینی شده است که طی ۵ سال عملیات اجرایی مقابله با گرد و غبار شهرستان سرخس با اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد تومان تحقق پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز