خبرگزاری کار ایران

بر اثر جاری شدن سیلاب؛

راه ارتباطی ۳۵ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان مسدود شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۷۵۲

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: پس از بارندگی و سیلاب اخیر رودخانه کاجو در قصرقند راه ارتباطی ۳۵ روستای این شهرستان مسدود شد که با تلاش امدادگران و راهداران این محورها در حال بازگشایی است.

به گزارش ایلنا، شهرام مبارکی شنبه شب افزود: با توجه به مخاطرات جوی ایجاد شده به واسطه بارندگی و طغیان رودخانه کاجو در ۲ روز گذشته راهداران این اداره کل جهت عملیات بازگشایی محورهای روستایی به این محل اعزام شدند.

وی گفت: سیلاب، راه ارتباطی ۳۵ روستا در شهرستان قصرقند و ۲ محور اصلی و روستایی دلگان- ذهکلوت و چاهان- زرآباد را در جنوب استان مسدود کرد که با تلاش عوامل راهداری و سایر ارگان‌های امدادی محور اصلی دلگان- ذهکلوت بازگشایی و بقیه محور های آسیب دیده در حال بازگشایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم اینک راهداران مشغول پاکسازی پل‌ها، آبنماها و ریزش‌برداری کامل محورهای روستایی با هدف ایجاد ارتباط ایمن و پایدار برای راه‌های مذکور هستند.

مبارکی یاد آور شد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان مطلع شوند.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ایستگاه بارانسنجی بخش ساربوک از توابع قصرقند در جنوب این استان بیشترین میزان بارش را در ۲۴ ساعت گذشته دریافت کرد.

محسن حیدری اظهار کرد: در شبانه روز گذشته از ۸۱ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی سیستان و بلوچستان گزارش باران مخابره شد که بخش ساربوک با ۴۵ میلی‌متر، قصرقند ۳۶، سیرکان ۳۴ و چاهان با ۳۳ میلی متر بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: تا اوایل وقت امروز در سطح سیستان و بلوچستان به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی بارش باران، برخی نقاط رگبار شدید و رعد و برق، تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: از امروز روی دریا و سواحل بارش پراکنده، وزش باد شدید و گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود همچنین تا اواخر هفته آینده دریا مواج است.

وی توصیه کرد: از فعالیت های کوهنوردی و چرای دام در ارتفاعات اجتناب شود و افراد از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز