خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان:

با اجرای تعطیلی دو روز در هفته، کارگران و اقشار ضعیف جامعه آسیب می‌بینند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۶۳۵

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان گفت: با اجرای تعطیلی دو روز در هفته کارگران و اقشار ضعیف جامعه آسیب می‌بینند.

به گزارش ایلنای گلستان، رمضان بهرامی، اظهار کرد: مجلس و قانون‌گذاران با تصمیماتی به خودشان اجازه می‌دهند تا با فضای کسب‌وکارها بازی کنند فارغ از اینکه چنین تصمیماتی چه بلـایی بر سر تولید و اقتصاد کشور می‌آورد.در شرایط فعلی اقتصاد ایران از موقعیت مناسبی برخوردار نیست بااین‌حال برخی دولتمردان و تصمیمـ‌گیران به دنبال تعطیلی دو روز در هفته هستند.

وی گفت: اگر دلیل افزایش تعطیلی تأمین برق و سایر زیرساخت‌های انرژی برای کشور است، این روش مناسبی نیست.دولت از پول نفت و مالیات حقوق کارکنان را تأمین می‌کند؛ اما بخش خصوصی برای تأمین سرمایه نیاز به تولید و فعالیت جدی دارد.

وی با تأکید بر اینکه شرایط اقتصادی ایران نرمال نیست، افزود: چنین تصمیمی از سوی نمایندگان نشان از بی‌اطلـاعی از معاش مردمـ و دغدغه کارفرمایان و بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران دارد.

وی تأکید کرد: بهتر است مجلس شورای اسلـامی پیش از اخذ هر گونه تصمیمـ‌گیری در مجلس با بدنه کارشناسی و بخش تولید مشورت داشته باشند و از نظرات این حوزه مطلع شود.

بهرامی با بیان اینکه تعطیلی به مناسبت‌های مختلف در طول سال به میزان کافی داریمـ، افزود: در چند سال اخیر همـ اصطلـاحی مانند بین التعطیلین باب شده که روز کاری بین دو تعطیلی به‌واسطه مرخصی کارمندان در این روز، عملـاً از کارایی خوبی برخوردار نیست.

 بهرامی اضافه کرد: کشوری که از درآمد سرانه پائینی برخوردار است نباید وارد موضوعات تعطیلی دو روز در هفته شود؛ در این برهه زمانی دولت‌ها نباید به چیزی جز تولید، تلـاش و کار بیندیشند.

این فعال اقتصادی خاطر نشان کرد: کشور با این وضعیت اقتصادی کشورف مقایسه ایران با سایر کشورها درتعطیلـات یک کار اشتباهی است چون ما درآمد سرانه و تولید ناخالص ما بسیار پائین است و نیاز به همت بیشتری دارد و عملـا هر تعطیلـاتی بهره وری را در حوزه اقتصادی به پائین ترین حد می‌رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز