خبرگزاری کار ایران

هواشناسی مازندران درباره آب‌گرفتگی معابر هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۲۴۵

اداره کل هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی، از نفوذ سامانه بارشی، وزش باد نسبتاً شدید و آب گرفتگی معابر در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، هواشناسی روز چهارشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از بامداد شنبه تا صبح یکشنبه هفدهم دی‌ماه اعلام و پیش‌بینی کرد که آسمان مازندران در طی این مدت با بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش محسوس دما ویارش برف در ارتفاعات همراه خواهد بود.

هواشناسی منطقه اثر این سامانه را در کل استان اعلام کرد و نسبت به آب‌گرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، جاری شدن روان آب، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در ترددهای جاده‌ای و احتمال خسارت به سازه‌های کم مقاوم در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح نارنجی خود به شهروندان توصیه کرد که در طی این مدت علاوه بر خودداری از صعود به ارتفاعات، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده‌های کوهستانی در ترددهای جاده‌ای جوانب احتیاط را رعایت و از اسکان یافتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

بر اساس تجزیه‌وتحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسـی، شرایط جوی امروز مازندران صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی‌شده است.

 مازندرانی‌ها در آخرین روز هفته شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما و از اواخر شب با افزایش ابر، وزش باد از سمت غرب و به‌تدریج با بارندگی خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز