خبرگزاری کار ایران

معاون میراث‌فرهنگی استان خبر داد؛

شناسایی ۳۰ خانه روستایی برای میزبانی از گردشگران در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۰۰۶

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از شناسایی ۳۰ خانه روستایی در قالب طرح میزبان سبز در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الله عباسیان امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح میزبان سبز در لرستان، اظهار داشت: در قالب اجرای این طرح، خانه‌های سنتی، دارای بافت قدیمی و استحکام لازم در روستاهای گردشگرپذیر شناسایی و به واحدهای بوم گردی تبدیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه روستاهای لرستان دارای مناطق بکر و دیدنی است و طرح میزبان سبز بهترین فرصت برای معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری طبیعی این استان است، افزود:  30 خانه روستایی با هدف فراهم‌کردن شرایط اقامت شناسایی شده‌است.

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با تأکید به اینکه طرح میزبان سبز در همۀ مناطق این استان اجرا می‌شود، عنوان کرد: شناسایی خانه‌های روستایی، نقش بسیار مهمی برای توسعه گردشگری روستایی دارد.

عباسیان با بیان اینکه 40 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح‌های گردشگری در نظر گرفته شده‌است، بیان کرد: لرستان به‌دلیل وضعیت آب‌وهوای مناسب و دارابودن جاذبه‌های گردشگری در حوزه‌های طبیعی و تاریخی، هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز