خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در دیدار نخست وزیر جمهوری داغستان روسیه:

توسعه روابط تجاری و اقتصادی گیلان با داغستان منشا تحولات است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۱۷۴

نماینده عالی دولت در گیلان در دیدار با نخست وزیر جمهوری داغستان روسیه، توسعه روابط تجاری و اقتصادی استان گیلان با داغستان را منشا تحولات مطلوب برشمرد.

به گزارش ایلنا از رشت، اسدالله عباسی در ادامه سفر خود به روسیه و در دیدار با نخست وزیر جمهوری داغستان این کشور اظهار کرد: گیلان و داغستان مشترکات فرهنگی و اجتماعی فراوانی دارندکه می تواند به توسعه روابط کمک کند.

وی با اشاره به اینکه پیشینه تاریخی و فرهنگی ایران اسلامی و گیلان و داغستان روسیه بسیار غنی است، افزود: در حوزه روابط اقتصادی و تجاری شرایط خوبی بین گیلان و داغستان فراهم شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه توسعه روابط ایران و روسیه یک راهبرد مهم و اثرگذار است، گفت: ارتباط روسای جمهور ایران و روسیه و توسعه تعاملات بین دو کشور در دولت سیزدهم با بهره مندی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و گسترش مناسبات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و تجاری در کلان، به صورت ویژه در رده های میانی نیز دنبال می شود.

عباسی با بیان اینکه گیلان و داغستان شرایط همکاری گسترده ای دارند، اضافه کرد: توسعه روابط اقتصادی و تجاری گیلان با داغستان در چارچوب سیاست های راهبردی روابط ایران اسلامی و روسیه است.

وی با اشاره به توسعه حمل و نقل در ظرفیت های ریلی، دریایی، جاده ای و هوایی افزود: گسترش ارتباط و حمل و نقل  گیلان با داغستان در هر چهار بخش پیگیری می شود.

استاندار گیلان با اشاره به بروز مشکلات در نوبت دهی گمرکی در مرز آستارا اضافه کرد: موانع و مشکلات نوبت دهی در گمرک آستارا برای تسهیل بخشی امورات حمل و نقل در حال رفع شدن است که امورات به خوبی انجام شود.

عباسی با اشاره به ظرفیت های خوب دو بندر انزلی و کاسپین در گیلان افزود: ظرفیت های تجاری خوبی در دو بندر انزلی و کاسپین نهفته است که باید شکوفا شود.

وی با اشاره به اهمیت خط ریلی رشت-کاسپین افزود: با افتتاح خط ریلی رشت به کاسپین روابط تجاری و اقتصادی گیلان با جمهوری داغستان و سایر استان های روسیه رونق می گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه توسعه روابط تجاری و اقتصادی این استان با داغستان منشا تحولات است، گفت: نسبت به سرمایه گذاری فعالین اقتصادی داغستان در بنادر گیلان استقبال می کنیم.

عباسی با تاکید بر سرعت بخشی مقدمات روابط گیلان و داغستان در سرفصل های مختلف تصریح کرد: وقفه در انجام مناسبات و همکاری های چند جانبه گیلان و داغستان جایز نیست.

نخست وزیر جمهوری داغستان نیز در این دیدار گفت: تحکیم روابط ایران و روسیه به صورت جدی در استان ها و جمهوری های کشور روسیه دنبال می شود.

"عبدالمسلم عبدالمسلم اف" با تاکید بر لزوم تعاملات گمرکی و بندری بین گیلان و داغستان افزود: ترانزیت و جابه جایی کالا در گیلان و داغستان مورد تاکید دو طرف است.

وی با اشاره به گسترش روابط در بخش های مختلف با گیلان بیان کرد: راه اندازی پرواز گیلان به داغستان مورد استقبال و تاکید است.

وی با بیان اینکه آمادگی کامل برای گسترش روابط گیلان و داغستان وجود دارد، گفت: توسعه حمل نقل دریایی، ریلی و زمینی نیز با گیلان در اولویت است.

وی با تاکید بر لزوم تدوین برنامه ای مدون و جامع برای گسترش روابط گیلان با داغستان افزود: عملکرد برنامه محوری در انجام مناسبات تجاری و اقتصادی نتیجه می دهد.

نخست وزیر جمهوری داغستان با اشاره به اشتراکات فرهنگی و مذهبی با گیلان بیان کرد: اشتراکات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی گیلان با داغستان دامنه روابط ها را تحکیم می بخشد.

عبدالمسلم اف با اشاره به شاخصه های تجاری و اقتصادی اثرگذار در گیلان و داغستان اضافه کرد: ایجاد منطقه پایدار اقتصادی و تجاری مشترک گیلان و داغستان بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز