خبرگزاری کار ایران

هواشناسی مازندران درباره آب‌گرفتگی معابر و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۸۸۳

هواشناسی مازندران درباره آب‌گرفتگی معابر و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی در استان، هشدار زرد صادر کرد.

به گزارش ایلنا، هواشناسی روز دوشنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را از اواخر روز چهارشنبه تا اواخر روز پنج‌شنبه هفته جاری اعلام و پیش‌بینی کرد که آسمان مازندران در طی این مدت با بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش محسوس دما ویارش برف در ارتفاعات همراه خواهد بود.

هواشناسی منطقه اثر این سامانه را از عصر چهارشنبه نیمه غربی استان و روز پنجشنبه کل استان اعلام کرد و نسبت به آب‌گرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در ترددهای جاده‌ای در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح زرد خود به شهروندان توصیه کرد که در طی این مدت علاوه بر خودداری از صعود به ارتفاعات، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده‌های کوهستانی در ترددهای جاده‌ای جوانب احتیاط را رعایت و از اسکان یافتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

بر اساس تجزیه‌وتحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسـی، شرایط جوی امروز مازندران نیمه‌ابری گاهی ابری با تداوم هوای سرد در شهرهای غربی با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی‌شده است.

آسمان مازندران در روز چهارشنبه نیمه غربی استان: نیمه‌ابری تا ابری از اواخر روز با بارندگی، وزش باد و در ارتفاعات با بارش باران و برف و نیمه شرقی استان: نیمه‌ابری از شب ابری به‌تدریج با بارش پراکنده باران و وزش باد و روز پنج‌شنبه ابری همراه با بارندگی (در ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف)، کاهش محسوس دما و وزش باد همراه خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران آسمان استان از آخرین رو هفته جاری تا یکشنبه هفته بعد صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما – از شنبه‌شب با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی‌شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز