خبرگزاری کار ایران

فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۳۴۳

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان از صبح روز دوشنبه تا اواخر روز چهارشنبه هفته جاری را ناامن اعلام کرده است.

به گزارش ایلنا، هواشناسی مازندران در اطلاعیه روز یکشنبه اعلام کرد: با وزش بادهای شمالی ناشی از نفوذ زبانه‌های پرفشار از اوایل فردا دوشنبه 20 آذرماه تا اواخر چهارشنبه 22 آذر هرگونه فعالیت دریایی در آب ساحلی ممنوع است.

این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق ساحل تا 11 و در فراساحل نیز تا 14 متربر ثانیه می‌شود و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران احتمال غرق شدن شناگرها و اختلال در فعالیت شناورهای صیادی، اختلال ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و پاره شدن تورهای صیادی را از اثر مخاطره این سامانه ناپایدار عنوان کرد.

هواشناسی در این اخطاریه، تمام فعالیت‌های دریایی و بندری در دریای خزر را در طی این مدت ممنوع اعلام کرد.

همچنین هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد: از اواخر وقت یکشنبه در نیمه غربی استان بارش پراکنده و وزش باد و دوشنبه نیز آسمان ابری همراه با کاهش دما و بارندگی و در نیمه شرقی استان بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

هم‌ استانی‌ها روز سه‌شنبه ضمن تداوم هوای سرد در شهرهای غربی استان شاهد بارش‌های پراکنده خواهند بود و چهارشنبه در نیمه غربی استان نیمه‌ابری تا ابری است و گاهی هم بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی مازندران، پنجشنبه بانفوذ جریانات سرد شمالی شاهد کاهش محسوس دما، بارندگی و وزش باد در استان هستیم که در ارتفاعات مه‌آلود همراه با بارش برف و باران خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز