خبرگزاری کار ایران

اعتراض ۴٠٠ نامزد انتخابات مجلس در خراسان رضوی به عدم صلاحیت خود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۵۲۴

مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: حدود ۴۰۰ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی اعتراض خود را به عدم احراز صلاحیت توسط هیات‌های اجرایی استان در سامانه مربوطه ثبت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا از مشهد، کمال سرویها اظهار کرد: حدود ۶۰۰ داوطلب ثبت نام شده برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در استان توسط هیات های اجرایی با رد یا عدم احراز صلاحیت مواجه شده‌اند که از این تعداد ۱۹۰ داوطلب هیچ اعتراضی را ثبت نکرده‌اند.

وی گفت: عمده عدم احراز صلاحیت‌ها مربوط به سوابق پنج سال فعالیت اجرایی، قضایی و یا آموزشی داوطلبان بوده است که در بیشتر موارد باید داوطلبان مدارک و مستندات سوابق پنج ساله خود را به تایید بالاترین مقام اجرایی دستگاه خود می رساندند که به دلیل نقص یا کمبود مدارک، صلاحیت آنها توسط هیات های اجرایی احراز نشده است.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان خراسان رضوی بیان داشت: با داوطلبان تایید صلاحیت نشده معترض به صورت تلفنی، مکتوب و یا حضوری گفت وگو شده و پیگیر بررسی صلاحیت ها و تکمیل مدارک آنها هستیم و در صورتی که طی حدود ۲ هفته داوطلبان نتوانند مدارک مورد نیاز برای اثبات پنج سال سابقه اجرایی را به هیات نظارت استان ارائه کنند، این به منزله عدم ثبت نام آنان تلقی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات زمان کافی برای بررسی صلاحیت داوطلبان وجود داشته است، ادامه داد: پس از مرحله جاری، بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس توسط شورای مرکزی هیات نظارت در تهران انجام خواهد شد.

سرویها افزود: از زمان ثبت نام قطعی داوطلبان انتخابات مجلس، حدود ۵۰ داوطلب از حضور در گردونه انتخابات انصراف داده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز