خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صمت استان خبرداد؛

صادرات ۳۰۰ میلیون دلار کالا از یزد/ تراز تجاری استان به ۱۴۹ میلیون دلار رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۳۰۹

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد از صادرات کالا به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار در ۷ ماهه سالجاری خبر داد و گفت: در مجموع یک میلیون و ۸۷۱ هزار تن کالا از گمرک استان یزد صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدکاظم صادقیان با بیان اینکه در این مدت تراز تجاری استان یزد با روند رو به رشد به ۱۴۹ میلیون دلار رسید اظهار داشت: تراز تجاری یکی از مؤلفه‌های مهم در سنجش توانمندی کشور‌ها در تامین درآمد‌های ارزی است تا بتوانند با جذب درآمد بیشتر هزینه‌های توسعه زیرساختی خود را تامین کنند و از درآمد ارزی برای سرمایه گذاری در تکنولوژی‌های جدید و توسعه اقتصادی استفاده کنند.

وی افزود: به عبارتی تراز تجاری نتیجه خالص صادرات یک جامعه است که در آن، مانده یا تراز مثبت، بیانگر صادرات بیشتر و مانده یا تراز منفی، بیانگر واردات بیشتر خواهد بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اظهار امیدواری کرد: خوشبختانه تراز مثبت ۱۴۹ میلیون دلار بدست آمده در ۷ ماهه سال ۱۴۰۲، نشان دهنده "مازاد تجاری" و برتری صادرات نسبت به واردات در استان یزد است.

این مسئول کالاهای صادراتی از این استان را کاشی و سرامیک، صنایع معدنی غیر فلزی، محصولات پلاستیکی، روغن‌های نفتی و روغن‌های حاصل از مواد معدنی قیری، شمش فولاد، محصولات شیمیایی، صنایع معدنی فلزی، سیم کابل، محصولات پلیمری برشمرد.

وی کشور‌های برتر مقصد صادراتی را به ترتیب عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان، ترکیه، اندونزی، آذربایجان، گرجستان و ترکمنستان ذکر کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: آمار واردات به گمرک استان یزد طی ۷ ماهه سال ۱۴۰۲ به میزان ۷۰ هزار تن و به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار است.

صادقیان کالا‌های عمده وارداتی را شامل ماشین آلات واحد‌های تولیدی، اجزا و قطعات، برق و الکترونیک، مواد شیمیایی و سلولزی و پلیمری عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز