خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تقویت بنیه فرهنگی استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۰۵۲

استاندار لرستان گفت: در سال جاری ۱۰ هزار میلیارد ریال در خصوص تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها با محوریت شورای فرهنگ عمومی در نظر گرفته شده است که به صورت میانگین سهم هر استان تقریبا ۳۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار در یک صد و بیست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که همزمان با حضور وبیناری رئیس جمهور برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه به پیوست فرهنگی در همه زمینه‌ها، به دیدار اخیر دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای لرستان با مقام معظم رهبری، برگزاری کنگره ملی شهدا و حضور حماسی و ارزشمند مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان اشاره کرده و افزود: این رویدادها از جمله ظرفیت‌های فرهنگی تاثیرگذار در جامعه هستند.

استاندار لرستان افزود: امام خمینی (ره) برای حفظ شان مردم و حفظ تاریخ در سال ۱۳۴۲ در مقابل استکبار و استبداد، حق کاپیتولاسیون و وابستگی کامل کشور و در مقابل شکل‌گیری اسرائیل  موضع‌گیری کرد و در ادامه این اقدام، دانش‌آموزان و دانشجویان پیرو خط امام انقلاب دوم را رقم زدند.

زیویار با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دنیا مشهور است، افزود: این شهید بزرگوار باید به عنوان الگوی فرهنگی در جامعه معرفی شود و افراد مشهوری که بنیه فرهنگی دارند به نسل جوان معرفی شوند. 

استاندار لرستان با اشاره به رونمایی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در لرستان به همت نماینده ولی فقیه و دستگاه‌های فرهنگی استان گفت: در سال جاری ۱۰ هزار میلیارد ریال در خصوص تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها با محوریت شورای فرهنگ عمومی در نظر گرفته شده است که به صورت میانگین سهم هر استان تقریبا ۳۰۰ میلیارد ریال است.

 زیویار ادامه داد: با توجه به رویکردهای فرهنگی استان‌ این بودجه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

وی با اشاره به اینکه با خرد جمعی، استفاده از همه ظرفیت‌های فرهنگی و همه اجزا و نخبگان می‌توان استفاده‌های لازم را از این اعتبارات داشت، افزود: استفاده از این اعتبارات می‌توانند منجر به انجام اقدامات تحولی در حوزه فرهنگ باشند.

استاندار لرستان با بیان اینکه ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری در کشور وجود دارد، افزود: این ظرفیت‌ها توانسته‌اند فراتر از مرزهای سرزمینمان را تحت شعاع قرار دهند‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز