خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

آغاز رسیدگی به صلاحیت های داوطلبین انتخابات مجلس در ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۶۵۳

فرماندار شهرستان ارومیه از آغاز رسیدگی به صلاحیت های داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۱۴۰۲ در هیات اجرایی خبر داد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین عماری در گفت و گو با خبرنگاران، با اعلام اینکه بعد از اتمام فرایند پیش ثبت نام انتخابات از چهارم آبان ماه کار بررسی صلاحیت داوطلبان تا روز ۱۸ آبان ادامه خواهد داشت افزود: بررسی صلاحیت های کاندیداهای مجلس شورای اسلامی براساس اعلام نظر مراجع پنجگانه خواهد بود.

وی با اعلام اینکه ۵۱ درصد از داوطلبینی که در پیش ثبت نام نسبت به اعلام داوطلبی کرده بودند در تاریخ بین ۲۷ مهر لغایت ۳ آبان ثبت نام خود را نهایی کردند.

️عماری با اشاره به تعداد افراد ثبت نام کننده نهایی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان ارومیه اضافه کرد: برای ۳ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان ۲۸۴ نفر ثبت نام خود را نهایی کردند که از این تعداد ۲۴۳ نفر ۸۶ درصد مرد و ۴۱ نفر ۱۴ درصد زن را شامل می شود .

️به گفته فرماندار ارومیه ۸۲ درصد (۲۳۲ نفر ) از این افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد ۱۴ درصد ( ۴۱ نفر ) دارای مدرک دکتری و ۲ درصد ( ۵ نفر ) حوزوی را شامل می‌شود.

️فرماندار افزود: بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان با ۲۶درصد ( ۷۳ نفر ) بین سنین ۴۰- ۴۵ قرار و کمترین تعداد با ۲درصد ( ۵ نفر ) بین سنین ۶۵- ۷۰ قرار دارند.

️عماری گفت: در کنار هیات اجرایی شهرستان برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی ارومیه برای ۳ کرسی نمایندگی از ارومیه ، نسبت به تشکیل هیات اجرایی اقلیت های دینی ارامنه، آشوری و کلدانی نیز به عنوان حوزه فرعی انتخابات اقلیت های دینی اقدام شده است.

وی در پایان با اعلام اینکه شهرستان ارومیه به عنوان حوزه اصلی انتخاباتی در مجلس خبرگان رهبری خواهد بود اضافه کرد: ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری ارومیه، وزارت کشور و شهرستان قم از تاریخ ۱۴ آبان ماه به مدت یک هفته خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز