خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

استقبال از طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت بسیار مناسب و امیدوار کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۶۳۰

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: استقبال از طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت در سطح کشور بسیار مناسب و امیدوار کننده است به طوری که سرمایه گذاری در راستای این طرح در قالب تعاونی با استقبال روبرو شده است.

به گزارش ایلنا، عباسعلی نوبخت در آیین غرس نمادین نهال در مجتمع باغات میوه شرکت اظهار داشت: زراعت چوب از جنبه های مختلف اشتغالزایی، رفع نیاز پیرامون واردات چوب، درآمدزایی، سرسبزی منطقه، تولید اکسیژن و مسائل امنیت زیستی حائز اهمیت بوده و در فاز اول در سطح 2 هزار هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اجرایی می شود که بعنوان یک جنگل بان از مدیریت این بنگاه اقتصادی به جهت ایجاد این فضا تقدیر و تشکر می کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: زراعت چوب یک محصول جدید در این مجتمع عظیم ملی بوده و کاشت درخت می تواند بعنوان یک چتر مهربانی اتحاد را در بین اقوام مختلف کشور ایجاد کند که امیدوارم این فرهنگ و فرهنگ سازی به واسطه مجموعه کشت و صنعت مغان در بین آحاد مردم ترک زبان پارساباد، استان اردبیل و سایر استان ها رونق پیدا کند.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان کرد: اجرای این پروژه بر اساس دستور ریاست محترم جمهوری، پیگیری های وزیر جهاد کشاورزی و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید و کشت یک میلیارد درخت انجام گرفته و چنانچه هر ایرانی 3 درخت در سال بکارد، این امر بزرگ تحقق پیدا خواهد کرد.

نوبخت بیان کرد: در این راستا طی سال اول طرح بیش از ۲۵۰ میلیون اصله درخت کاشته شده که این رقم علاوه بر کاشت و توسعه معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی است.

وی تاکید کرد: استان اردبیل جزو ۳ استان برتر در طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت است که اتفاق نشان از همت و دیدگاه روشن مسئولان و مردم این استان دارد.

صمد بهزاد، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان هم گفت: با توجه به اینکه یکی از اولویت های مدیریت شرکت استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های مجموعه به منظور توانمندسازی این بنگاه اقتصادی است، زراعت چوب مورد توجه قرار گرفته و در دستور کار می باشد.

عضو هیئت مدیره شرکت تصریح کرد: به منظور اجرای زراعت چوب در فاز اول حدود 400 هکتار در تپه ماهورها، بین مزارع و جاده ها درخت صنوبر کشت خواهد شد که یک اتفاق بزرگ و میمون بوده و برای اولین بار در دشت مغان و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان انجام می شود.

وی هدف از اجرای این پروژه را استفاده از ظرفیت های خالی و بلااستفاده شرکت توصیف نموده و خاطر نشان ساخت: بدنبال کشت درخت صنوبر زراعت چوب نیز بعنوان یک فعالیت جدید به فعالیت های قبلی شرکت افزوده می شود. اراضی بسیاری تا بحال مورد توجه قرار نگرفته و ما اراضی مذکور را به این کشت اختصاص داده ایم و امیدواریم علاوه بر درآمدزایی ایجاد اشتغال برای 3 نفر در هر هکتار بصورت مستقیم و 10 هزار نفر بصورت غیرمستقیم را شاهد باشیم.

در این دیدار عباس جهانگیرزاده، نماینده شهرستان های پارساباد، بیله سوار و اصلاندوز؛ نایبعلی رحیمی، رئیس هیئت مدیره؛ صفرعلی نظریان و منصور عالی پور، اعضای هیئت مدیره و مسلم وطنخواه، مدیر مجتمع باغات میوه شرکت نیز حضور داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز