خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز:

هیات‌های اجرایی حوزه‌های انتخابیه در استان تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۲۲۷

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان البرز با اشاره به آغاز فرآیند تشکیل هیات‌های اجرایی حوزه‌های انتخابیه، بر اهمیت و ضرورت اِشراف مجریان انتخابات به قوانین و مقررات موضوعه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از البرز، مرتضى ولى پورى در جمع خبرنگاران ضمن تبیین اهمیت دو انتخابات مهم طی سال جاری، از نحوه تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات خبر داد و گفتند: دستور تشکیل هیات‌های اجرایی برای استان‌ها از مورخه 13 مهرماه لغایت 19 مهرماه به مدت یک هفته متوالی وصول و هیات‌های اجرایی حوزه‌های انتخابیه تابعه با جدیدت از همان ساعات اولیه روز اول پیگیری و در دستور کار ستاد انتخابات و فرمانداری‌ها و بخشداری‌های مستقل قرار گرفت.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز با اشاره به نقش مردم در این رویداد مهم، عوامل اجرایی و نمایندگان فرماندار را از برگزیدگان مردمی و مورد اعتماد قلمداد کردند و اظهار داشت: نمایندگان فرماندار، بخشدار و اعضای شعب اخذ رای می‌بایست ضمن تسلط کامل به قانون انتخابات، وظیفه خود را نیز در چارچوب قانون به سرانجام برسانند و به قانون پایبند باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه مردم در متن اصلی انتخابات قرار دارند، افزود: اینکه مردم می توانند سرنوشت خود را با حضور در پای صندوق های اخذ رأی تعیین کنند از برکات نظام مقدس انقلاب اسلامی است و خوشبختانه مردم فهیم ما همواره این امر را محقق کرده‌اند.

 وی در جای دیگر عنوان کرد بر اساس قانون انتخابات اعضای هیأت های اجرایی این دوره: شامل سه نفر عضو حقوقی( فرماندار و یا بخشدارمستقل، نماینده حقوقی دادگستری و نماینده ثبت احوال) هشت نفر منتخب از معتمدان می‌باشند که در این میان پنج نفر نیز تحت عنوان معتمد علی‌البدل نیز انتخاب می‌شوند که این فرایند ضمن سیر مراحل قانونی و زمانبندی ابلاغی از سوی ستاد مرکزی انتخابات کشور پس از تایید لیست معتمدان معرفی شده از سوی هیات‌های نظارت مربوطه با برگزری انتخابات تعیین و مطابق رول موضوعه به کار خود ادامه می‌دهند.

بر اساس جدول زمانبندی ابلاغی از سوی ستاد انتخابات کشور، فرایند تشکیل هیأت‌های اجرایی با حضور هیات‌های نظارت، حوزه‌های انتخابیه تابعه استان برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در دو حوزه انتخابیه اصلی و 5 حوزه فرعی شهرستان و 7 حوزه فرعی بخش تشکیل و بر اساس آن معتمدان اصلی و علی‌البدل انتخاب شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز