خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس خبرداد؛

شروع 110 پروژه آبخیزداری در استان با سفر رئیس جمهور

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۹۲۳

استاندار فارس گفت: مباحث مرتبط با آبخیزداری را در این استان بسیار جدی دنبال کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه در آیین آغاز عملیات طرح های آبخیزداری و احیای قنوات استخرهای ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی که به شکل ویدئو کنفرانسی با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد گفت: در قرارداد اولی که در ارتباط با آب روستایی با بسیج سازندگی و قرارگاه امام مجتبی (ع) داشته ایم؛ در زمینه آبرسانی به 372 روستای استان قرارداد بسته شد که تا امروز بیش از 70 درصد کار پیش رفته و امیدواریم تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی ادامه داد: با اجرای این توافق و تکمیل این 372 پروژه، 195 هزار نفر از مردم استان منتفع خواهند شد.

استاندار فارس اظهار کرد: یک توافق دیگر بسته شد که بر اساس آن 700 روستای دیگر استان را که با تانکر یا با استفاده از آب چاه‌های کشاورزی آبرسانی می‌شد را ساماندهی و آبرسانی کنیم تا مشکلات تابستان سال آینده استان کمتر شود.

ایمانیه افزود: در بحث آبخیزداری در استان اقداماتی از جمله ایجاد قرارگاه جهادی با حضور اساتید دانشگاه، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و سپاه انجام داده ایم و علاوه بر این خیرین را نیز پای کار آوردیم و در مجموع نهضت خوبی در استان شکل گرفته است.

نماینده عالی دولت در فارس گفت: همزمان با سفر دوم رئیس جمهور به استان، شروع 110 پروژه آبخیزداری را در شیراز و استان خواهیم داشت.

شروع 110 پروژه آبخیزداری در استان با سفر رئیس جمهور

ایمانیه افزود: حدود یک میلیون هکتار از این قراردادی که با قرارگاه امام مجتبی (ع) منعقد شده با اعتبار سه و نیم همت؛ که از این اعتبار 2 و چهار دهم همت سهم استان و 1/1 دهم همت سهم قرارگاه است.

وی ادامه داد: انتظار داریم که در تامین 2 و چهار دهم همت که بنا است توسط استان تامین شود به ما اجازه داده شود که از طریق مولد سازی یا راه‌های دیگر تامین اعتبار کنیم.

ایمانیه افزود: بحث مربوط به تغذیه مصنوعی افزایش داشته اما بحث استخرهای ذخیره آب به شدت کاهش داده شده است.

وی اظهار کرد: در این ارتباط 2 پیشنهاد داریم که یکی اینکه تعدادی از سرمایه گذاران استانی و خیرین حاضر هستند که اگر از همان آبخیزداری که ایجاد می کنیم قسمتی از آب حاصل شده را به خودشان تخصیص دهیم و قسمتی از زمین های پایین دست آبخیزداری را نیز بتوانند به شکل گلخانه ای درآورند، آنها کل هزینه آبخیزداری را خودشان پرداخت کنند.

وی ادامه داد: بررسی کردیم که هیات دولت در سال 87 یک مصوبه دارد که بند ب ماده پنج که چنین اجازه‌ای را می دهد و اگر این اجازه را هیات دولت دو باره تمدید کند ما در استان فارس برای انجام این کار متقاضیان بسیاری داریم.

استاندار فارس گفت: اگر خیرین ببینند که قسمتی از آورده را دولت می پردازد آنها هم پای کار می آیند و این به ایجاد تحول در کل کشور کمک می کند.

در ادامه مخبر معاون اول رئیس جمهور ضمن پذیرش پیشنهادات استاندار فارس گفت: در بحث پیشنهاد استفاده از ظرفیت خیرین و سرمایه گذاران که کار درستی است با وزیر نیرو صحبت خواهیم کرد که این کار دنبال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز