خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

پیش همایش بزرگداشت ارتحال آیت‌الله‌ سیدعبدالله شیرازی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۰۹۹

پیش همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال مرجع مبارز آیت‌الله‌العظمی سیدعبدالله شیرازی در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، دبیر جامعه روحانیت مبارز شیراز، گفت: اگر تاریخ فارس را مرور کنیم در ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال گذشته در هیچ دوره ای نیست که حداقل یه مرجع تقلید در شیراز نباشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحی‌الدین طاهری با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سفری که به شیراز داشتند در دیدار با کنگره ۱۵ هزار شهید فرمایشاتی را انجام دادند، افزود: یکی از سخنان ایشان درباره چهره های ارزشمند فارس به خصوص علما، هنرمندان و شعرا بوده است.

وی با اشاره به اینکه این مراجع در گردونه فقاهت درخشیدند و در جایگاه بزرگی حضور داشتند؛ گفت: در دوران معاصر و در یک زمان در شیراز حداقل ۵ نفر در سطح مرجعیت بودند اما متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است.

طاهری  اظهارداشت: باید برنامه ویژه ای برای شناساندن شخصیت علمی، فرهنگی ، فقهی و ادبی شهر شیراز تدارک دیده شود؛ نخبه هایی در این استان داریم که قدر آنها را ندانستیم و به خوبی آنها را معرفی نکردیم.

رئیس هیئت امنای آستان سیدعلاءالدین حسین(ع) با اشاره به پشتیبانی آیت‌الله شیرازی از امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، تأکید کرد: در زمان دفاع مقدس برخی‌ها اطلاق لقب شهید به رزمندگان ایرانی جایز نمی‌دانستند اما آیت‌الله شیرازی همگام با امام خمینی(ره)، استفاده از لقب شهید برای کشته‌شدگان در جنگ تحمیلی را اعلام کردند که این کار نشان از دیدگاه بلند ایشان دارد.

وی از برگزاری دومین پیش همایش «مرجع مجاهد» در شیراز خبر داد و گفت: این آیین روز پنجشنبه، ۱۳ مهر ساعت ۸:۳۰ در رواق دارالعباده حرم مطهر احمدبن موسی(ع) در راستای بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال فقیه و مرجع مبارز آیت‌الله‌العظمی حاج سیدعبدالله شیرازی برگزار می‌شود.

دبیر جامعه روحانیت مبارز شیراز افزود: سخنرانان این همایش آیت‌الله احمد بهشتی عضو مجلس خبرنگان رهبری، آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس، آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک حسینی نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری و استاندار فارس سخنرانی خواهند کرد.

طاهری با بیان اینکه اولین پیش همایش در شهر قم با حضور علما و چهره‌های برجسته تشیع برگزار شد، اظهارکرد: پس از شیراز، تهران میزبان سومین پیش همایش خواهد بود و در نهایت اوایل سال آینده، همایش بین‌المللی مرجع مجاهد در شهر مشهد مقدس با حضور چهره‌های برجسته جهان اسلام و مذهب تشیع برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز