خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

دغدغه والدین‌ مازندرانی از سرویس مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۹۹۰

شروع سال تحصیلی اگر چه بسیاری از دغدغه‌ها و از جمله مشکلات ناشی از سرویس مدارس و مشکلات ناشی از آن را کاهش داده است، اما وجود نرخ‌های خارج از مصوبه و استفاده از خودروهای ناایمن به عنوان سرویس مدارس، همچنان دغدغه جدی خانواده ها در برخی از شهرهای استان مازندران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مازندران، اگر چه با شروع سال تحصیلی جدید شاهد شور و هیجان خاصی در بین دانش آموزان، خانواده‌ها و معلمان هستیم، اما سرویس مدارس همچنان دغدغه جدی خانواده‌هاست، سرویس‌هایی که در برخی موارد خارج از ضوابط کرایه می‌گیرند و در برخی موارد هم، چند دانش آموزه بودن خانوارها، عرصه را بر آنان تنگ کرده است.

اگرچه خانواده‌ها از خیلی قبل‌تر از آغاز سال تحصیلی، دغدغه سرویس مدارس را داشتند و با شروع  سال تحصیلی تا حد ممکن این دغدغه‌ها کاهش یافته است، اما همچنان برخی نارضایتی‌ها و گلایه‌مندی‌ها وجود دارد.

وجود نرخ‌های خارج از مصوبه و استفاده از خودروهای ناایمن در برخی موارد به عنوان سرویس مدارس، دغدغه جدی خانواده‌ها در برخی از شهرهای استان مازندران در شرایط فعلی است و با شروع مدرسه‌ها این دغدغه‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود.

 اجرای طرح اتوبوس مدارس کمک کار خانواده‌هاست

رسولی یکی از والدین مازندرانی با اعلام اینکه با شروع مدارس، اگر چه سرویس دانش آموزان نهایی شده و فرزندان‌مان با سرویس تردد می‌کنند، اما سوار کردن دانش آموزان خارج از ظرفیت خودرو همچنان دغدغه جدی والدین و نیازمند نگاه مسوولان است.

وی به خبرنگار ایلنا گفت: در کنار هزینه ثبت نام،  لوازم التحریر و لباس فرم، هزینه سرویس مدارس با توجه به چند فرزند بودن خانواده‌ها، زندگی را بر ما سخت‌تر کرده است و نیازمند نگاه ویژه توسط مسوولان هستیم تا حداقل برای سرویس مدارس چاره اندیشی کرده و  اتوبوس‌ها یا مینی بوس‌های مخصوص دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد و دولت با این طرح  و اجرای اتوبوس مدارس به خانواده‌ها کمک کند.

 سرویس برخی مدارس خارج از قیمت مصوب است

مسعودی از دیگر شهروندان‌ مازندرانی هم بر این اعتقاد است که افزایش نرخ سرویس‌های مدارس و عدم رعایت نرخ مصوب، فشار مضاعف بر اقتصاد خانواده وارد می‌کند و باید در این بخش نظارت واقعی انجام شود.

این شهروند به خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه سرویس مدارس خارج از قیمت مصوب،  تعرفه جدید برای خود دارند و  با توجه به اینکه سرویس مدارس برای دانش آموزان از طریق تاکسیرانی‌ها نرخ گذاری شده است، اما قیمت مصوب رعایت نمی‌شود و مثلا سرویس ۵۰۰ هزار تومانی مدارس برای هر دانش آموز در هر ماه در برخی نقاط به بیش از یک میلیون تومان هم‌ می‌رسد.

وی افزود: در این راستا یا نظارتی بر عملکرد سرویس‌های مدارس انجام‌ نمی‌شود و یا اینکه برخی از سرویس‌ها خارج از مصوبه اقدام به دریافت مبلغ مضاعف می‌کنند که باید بررسی و پیگیری شود.

 ناایمن بودن سرویس مدارس، بازی با جان دانش آموزان

غلامپور از دیگر شهروندان مازندرانی هم با اعلام اینکه ایمن بودن سرویس مدارس باید اولویت اول مدارس باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه از همین روزهای اول بازگشایی مدارس برخی از سرویس مدارس ( با هماهنگی مدرسه یا بدون هماهنگی مدرسه و با هماهنگی خانواده‌ها) ناایمن بوده و خودروها ایمنی ندارند.

وی به خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به از رده خارج شدن خودرو پیکان همچنان برخی از این خودروها به عنوان تاکسی‌های شهری، ناایمن به انتقال دانش آموزان در قالب سرویس مدارس مشغول به کار هستند.

این شهروند مازندرانی افزود: این در حالیست که برخی از این خودروها که به‌ عنوان‌ سرویس مدارس فعالیت دارند، از حداقل های استاندارد و ایمنی برخوردار نیستند و لازم است، مسوولان ذی ربط در این راستا با دقت بیشتری وارد کار شوند تا سلامت فرزندان‌ این سرزمین حفظ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز