خبرگزاری کار ایران

آغاز سرشماری گوزن قرمز در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۷۰۴

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از آغاز سرشماری مرال در عرصه‌های جنگلی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حمزه عشوری گفت: سرشماری پائیزه مرال در زیستگاه‌های مناطق شهرستان‌های تالش، رضوانشهر، فومن، شفت، ماسال، رودبار، سیاهکل، لنگرود، املش و رودسر با حضور محیط بانان و کارشناسان حفاظت محیط زیست این شهرستان‌ها آغاز شد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌ها سرشماری مرال در زیستگاه‌های گیلان بصورت اسکان شبانه از سوی ماموران، در مناطق جنگلی انجام می‌شود.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اهمیت حمایت از جمعیت مرال‌ها گفت: هدف از اجرای این طرح تعیین میزان جمعیت مرال‌ها، بررسی روند افزایش یا کاهش جمعیت آن‌ها وشرایط تهدید زیستگاهی این گونه است.
 
عشوری با اشاره به اینکه هر ساله از نیمه‌ی شهریور ماه تا اواسط مهر ماه، سرشماری مرال در زیستگاه‌ها انجام می‌شود تصریح کرد: این دوره سرشماری که موسوم به «گاو بانگی» است، زمان جفت‌گیری مرال‌ها است که مرال‌های نر با برآوردن نعره‌های بسیار بلند، مرال‌های ماده‌ را به سمت خود می‌کشانند.
 
مرال (Cervus elaphus)، گوزن یا گاوکوهی بزرگترین علفخوار جنگل‌های شمال ایران است که در حال حاضر به دلیل تخریب زیستگاه و شکار بی‌رویه در معرض تهدید قرار دارد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز