خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

حماسه عظیم اربعین نشان دهنده عشق روزافزون مردم به اهل بیت(ع) است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۸۵۳

امام جمعه قزوین گفت: از مهمان‌نوازی مردم مهربان عراق و موکب‌داران عزیز در ایام اربعین قدردانی می‌کنیم، حدود ۲۰ میلیون نفر در این حماسه عظیم حضور پیدا کردند که نشان دهنده عشق و ارادت روزافزون مردم به اهل بیت (ع) است و از خداوند می‌خواهیم هر سال بر این عظمت بیفزاید.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: روز جهانی مبارزه با بیسوادی را داریم، ما پیغمبری داشتیم که رسالتش را با کلمات دانش‌آموزی شروع کرد، بنابراین صحبت حضرت با ادبیات دانشگاه و مدرسه آغاز شد و در جامعه رسول خدا (ص) نباید بیسوادی دیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: آنجایی که می‌آیند بیسوادی را در کشور ما و برخی کشورهای اسلامی با کشورهای غیرمسلمان مقایسه می‌کنند، این مقایسه درست نیست، آن‌ها هر چقدر سواد دارند همان است که از مدرسه یاد می‌گیرند اما پیروان اهل بیت (ع) و مسلمان‌ها، حتی آن‌ها هم که سواد خواندن و نوشتن ندارند، از طریق گوش خود پای منبر، موعظه، سخنرانی و در هیأت‌های مذهبی و جلسات قرآنی در حال سوادآموزی هستند.

وی تاکید کرد: روز وقف هم در پیش است، پیامبر (ص) فرمودند هر آدمی که از دنیا می‌رود اعمالش قطع می‌شود، هر کاری که می‌کرده دیگر تمام می‌شود اما سه چیز است که قطع نمی‌شود، یکی از آن سه چیز این است که علمی داشته باشید که مردم از آن علم استفاده کنند، دوم کسی که یک صدقه دائم‌الاستفاده را داده است و سوم کسی که فرزند صالحی تربیت کرده که این فرزند صالح همیشه برای پدر و مادر دعا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به شهادت امام حسن(ع) و بیان راایتی از ایشان درباره شیعه واقعی بودن، عنوان کرد: همه ما دوست داریم شیعه اهل بیت (ع) باشیم اما حضرت فرمود آن موقعی شیعه ما هستید که هر چه ما گفتیم نکنید را انجام ندهید و هر چه ما دستور دادیم را انجام بدهید.

امام جمعه قزوین سپس با بیان اینکه از مهمان‌نوازی مردم مهربان عراق و موکب‌داران عزیز در ایام اربعین قدردانی می‌کنیم، گفت: از خدا می‌خواهیم به موکب‌دارن و به ملت مؤمن و مهربان عراقی که با آغوش باز میزبان مردم کشورهای مختلف در حماسه اربعینی بودند اجر و پاداش عنایت کند.

وی افزود: از کشور ما بیش از 4 میلیون نفر از مرزها خارج شدند و جمعیت خیلی بیشتر از 20 میلیون نفر از کشورهای مختلف با محوریت حرم امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و یاران باوفایشان در این حماسه عظیم حضور پیدا کردند که نشان دهنده عشق و ارادت روزافزون مردم به اهل بیت (ع) است و از خداوند می‌خواهیم هر سال بر این عظمت بیفزاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز