خبرگزاری کار ایران

در آذربایجان شرقی؛

سیلاب اهر 4 نفر مصدوم برجای گذاشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۵۰۳

سیلاب تابستانه بی سابقه‌ای در اهر موجب آب گرفتی همراه با مصدومیت 4 نفر از شهروندان در مرکز شهر اهر شد.

به گزارش ایلنا از آذربایجان شرقی، در پی وقوع سیلاب در مناطقی از شهر اهر برخی محلات و خانه‌ها زیر آب رفته‌اند و شرایط این شهرستان در حال حاضر بحرانی است.

براساس گزارشات و تصاویر به دست آمده، جاده‌های روستایی مواصلاتی روستاهای شهرستان اهر به شدت تخریب شده‌اند.

وحید شادی نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی هم در این باره افزود: بر اثر وقوع سیلاب شب گذشته ۷ شهریور در شهرستان اهر، یک مرد ۵۰ ساله و یک پسر ۱۲ ساله، یک زن ۳۶ ساله و یک دختر ۱۶ ساله مصدوم شدند.

وی افزود: کارشناسان اورژانس به همراه ۲ دستگاه آمبولانس بلافاصله به منطقه اعزام شدند، کارشناسان بعد از خدمات درمانی مصدومین این حادثه را جهت روند بهبود درمان به بیمارستان باقرالعلوم اهر انتقال دادند.

سیلاب اهر 4 نفر مصدوم برجای گذاشت

سیل منطقه ارسباران در شهرستان‌های اهر، کلیبر و ورزقان را گرفت

محمدباقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی نیز از وقوع سیل در شهرستان‌های اهر، کلیبر و ورزقان در پی بارش شدید باران خبر داد و با بیان اینکه تا کنون تلفات جانی شدید از این حادثه گزارش نشده، اظهار داشت: در پی بارش شدید باران چند ساعت گذشته در منطقه ارسباران شاهد وقوع سیل در شهرستان‌های اهر، کلیبر و ورزقان بودیم.

وی، بیشترین خسارات این حادثه را مربوط به مزارع و باغات مناطق درگیر دانست و ادامه داد: تعدادی از خانه‌های مسکونی روستاهای همای، ممبران، اره جان از بخش مرکزی ورزقان نیز دچار آبگرفتگی شده‌اند و در خود شهر اهر نیز تنها تعدادی خودرو به‌خاطر آبگرفتگی معابر گرفتار شده بودند که مشکل خاصی از این بابت وجود نداشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه با وجود بارندگی شدید در بخش خداآفرین مورد خاصی از این بخش گزارش نشده، گفت: تا کنون تنها خسارت به یک واحد دامداری سنگین در کلیبر و یک دامداری سبک در ورزقان گزارش شده اما جزئیات بیشتر و دقیق تر در خصوص خسارات و صدمات احتمالی پس از بررسی و ارزیابی‌های کارشناسی و در اسرع وقت در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

سیلاب اهر 4 نفر مصدوم برجای گذاشت

امداد رسانی آتش نشانی از اولین لحظات وقوع سیل

رحیم صادقیه، رئیس سازمان امداد و آتش نشانی اهر نیز در این زمینه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از اولین لحظات بارش نیروهای امدادی و ایمنی این سازمان به مناطق مختلف اعزام و با وجود  خسارت مالی به اماکن عمومی و منازل و خودرو  ولی خوشبختانه خسارت جانی شدید تاکنون اعلام نشده است.

وی افزود: یک خودرو بدون سرنشین در مسیر شله بران از سیلاب خارج شد.

رئیس سازمان امداد و آتش نشانی اهر گفت: سه خودرو نیز در مسیر دیگر شهر در  کانال گیر کرده‌اند هم اکنون در حال امداد رسانی هستیم.

سیلاب اهر 4 نفر مصدوم برجای گذاشت

اکیپ‌های هلال احمر به کمک سیل زدگان پیوست

عباس جهانگیری رئیس جمعیت هلال احمر اهر از بارش شدید باران و تگرگ و جاری شدن سیلاب در اکثر مناطق شهری و روستایی خبر داد و اظهار کرد: اکیپ‌های هلال احمر شهرستان از اولین ساعات وقوع این حادثه با آماده باش و تجهیزات لازم به مناطق مختلف اعزام شده‌اند.

وی گفت: هم اکنون این جمعیت چهار اکیپ به مناطق مختلف روستایی اعزام کرده و علاوه از این از مرکز استان نیز اکیپ‌های  امداد و نجات درخواست کرده و این عزیزان نیز اعزام شده اند و بزودی به نیروهای امدادی شهرستان اضافه می‌شوند.

این مقام امدادی افزود: هم اکنون در برخی روستاها از جمله آذغان، قلندر، کاسانا و ساری لار که سیلاب به اماکن مسکونی و دامی شان نفوذ کرده اکیپ ها اعزام و در حال امدادرسانی هستند و در مسیر جاده کلیبر به اهر نیز با تلاش امدادگران یک خودرو با سرنشینان از سیلاب نجات داده شده است.

وی اضافه کرد: به محض اطلاع از وضعیت سایر مناطق خبر تکمیلی اعلام می‌شود.

سیلاب اهر 4 نفر مصدوم برجای گذاشت

شهرستان اهر با وسعت ۳۰۷۴ کیلومتر مربع (۶.۷ درصد مساحت استان) در ۱۱۰ کیلومتری تبریز واقع شده است. این شهرستان از سمت شمال با شهرستان‌های هوراند و کلیبر، از سمت شرق با استان اردبیل، از سمت غرب با شهرستان ورزقان و از سمت جنوب با شهرستان هریس هم‌مرز است.

هنوز از حجم واقعی تخریب سیلاب در اهر اطلاعات دقیقی وجود ندارد و در صورت انتشار اطلاعات و اخبار تکمیلی از سوی مراجع رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.

سیلاب اهر 4 نفر مصدوم برجای گذاشت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز