خبرگزاری کار ایران

کانون عالی کارفرمایی استان البرز افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۱۹۷

با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، فرماندار شهرستان کرج، مدیرکل کار البرز، کانون عالی کارفرمایی استان البرز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، سیف اله اسدالهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استان البرز در مراسم افتتاح کانون عالی کارفرمایی استان البرز که با حضور جمعی از مسئولان استان و شهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: اغلب قوانین کشور به دلایل مشخص و به نفع کارگر، سمت و سوی این قشر را گرفته است و این حق جامعه کارگری است.

وی افزود: از طرفی بعضی از کارگرانی که رعایت اخلاق نمی‌کنند از این موضوع سوء استفاده می‌کنند و کسی نیست که به داد کارفرما برسد.

معاون استاندار البرز، گفت: کانون عالی کارفرمایی استان البرز به عنوان مرکزی برای ایجاد تعادل بخشی و آشتی دادن بین مجموعه قوانین و کارفرمایان، جایگاه ویژه دارد.

اسداللهی تصریح کرد: قطعا کارگران سهم عمده ای در اقتصاد کشور دارند و با زحمات و سخت کوشی که دارند باید بر اساس مقررات رفاه حال آنها تامین شود و ایجاد شرایط مطلوب، مستلزم این است که دولت نیز از کارفرما حمایت کند.

وی با ابراز خرسندی از تشکیل هیات مدیره کانون عالی کارفرمایی استان البرز گفت: امید است که با ایجاد همافزایی و تعادل بخشی بین کارفرمایان و کارگران، شرایطی مهیا شود که بدون مراجعه به ادارات مربوطه و مراجع قانونی، موانع و مشکلات در همین کانون مطرح و حل و فصل شود. در این راستا، بخش دولتی نیز همچون گذشته حامی کارگر و کارفرما خواهد بود.

کانون عالی کارفرمایان البرز جوانترین کانون کشور است

جوانی، عضو هیأت مدیره کانون عالی کارفرمایی ایران و نماینده کارفرمایان در شورای عالی در این مراسم ضمن معرفی کانون اظهار کرد:  کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران در اجرای ماده ۱۳۱ قانون کار مصوب سال۱۳۶۹ به منظور ایجاد هماهنگی در فعالیت های انجمن های صنفی کارفرمائی و کانون های کارفرمائی سراسری و استانی و هدایت و راهنمائی آنان در زمینه های مختلف صنعتی ،حرفه ای و خدماتی ایجاد گردید و پس از چند سال فعالیت غیررسمی ، سرانجام با تأکید سازمان بین المللی کار به دولت ایران در سال ۱۳۷۸ الی ١٣٨٠ با انجام مقدمات به عنوان یک تشکل فراگیر کارفرمائی غیرانتفاعی و غیر سیاسی به طور رسمی تأسیس شد.

وی افزود: کانون عالی کارفرمایی استان البرز یکی از جوانترین کانون هاست اما کانون کارفرمایی در خیلی از استانهای کشور، قدمت دو تا سه دهه دارد.

جوانی تصریح کرد: تمام کارفرمایان فعال تولیدی صنعت و حرفه در تمام تشکلها همچون اتاق تعاون، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، خانه صمت و وزارت صنعت، معدن و تجارت، همگی می‌توانند عضو این کانون باشند.

وی گفت: در شورای عالی کار، شورای عالی فنی و شورای عالی اشتغال، نمایندگان کانون عالی کارفرمایی در حوزه کشوری و استانی نمایندگان کانون عالی کارفرمایان نیز حضور دارند.   

وی به رابطه کارگر و کارفرما و دولت اشاره کرد و گفت: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی جدا از هم نیستند حتی در تعیین دستمزد، اقرار کردیم که با دستمزد مصوب، امرار معاش کارگر و کارفرما به خوبی نمی‌گذرد اما با توجه به تورم فعلی، کارفرما نمی‌تواند این فشار را به تنهایی جبران کند لذا طبق قانون، دولت باید در مباحثی همچون مسکن، بهداشت، آموزش و موارد دیگر دخالت کند و باید کمک کند تا چرخ تولید به نفع کارگر و کارفرما بچرخد.

وی به سه استان تاثیرگذار کشور در حوزه تولید و صنعت اشاره کرد و گفت: تشکل های کارگری و کارفرمایی استان‌های تهران، البرز و قزوین، همیشه در کشور مطرح بودند و امیدوارم کانون جدید عالی کارفرمایی استان البرز نیز در همین راستا به اهداف خود برسد. 

تشکل های کارگری و کارفرمایی نیازمند حمایت دولت هستند

عبدالله دارایی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان بزرگترین وزارتخانه کشور محسوب می‌شود که علاوه بر آن، ادارات تابع در استان‌ها نیز در طول ایام سال محل رفت و آمد قشر زیادی از مردم اعم از کارگر و کارفرما و اعضای تعاونی های کشور است. 

وی با اشاره به شروع فعالیت کانون عالی کارفرمایی استان البرز، گفت: کارفرمایان از اصناف کوچک با دو تا ٣ کارگر تا کارخانه های بزرگ با صدها کارگر، همگی در این کانون هستند و این کانون می‌تواند محل رفت و آمد کارفرمایان استان باشد که برای رفع مشکلات خود، جایی برای مطرح کردن مطالبات دارند اما در مجموع تمام تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، نیازمند حمایت مسئولان کشوری و استانی هستند.

تشکیل کانون با هدف بهبود اقتصاد کارگر و کارفرما

جبارزاده رئیس هیات مدیره کانون عالی کارفرمایی استان البرز در این مراسم ضمن معرفی اعضای هیات مدیره، اظهار کرد: این کانون پس از انتخاب بین انجمن های صنفی تشکیل شد و هدف از ایجاد کانون، ایجاد هماهنگی در وظایف انجمن های صنفی استان بود. 

وی افزود: تشکیل کانون عالی کارفرمایی البرز در راستای ماده ١۴٠ قانون کار و به منظور چگونگی عملکرد انجمن های صنفی و حفظ حقوق و منافع قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران استان، انجام شد.

جبارزاده گفت: اولین دوره هیات مدیره کانون، متشکل از کارفرمابانی است که هریک در جایگاه کارفرمایی، عملکرد قابل ملاحظه ای دارند اما با تمام مشغله خود، دورهم جمع شدند تا در راستای اهداف کانون در حوزه کارگری و کارفرمایی استان خدمت کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز