خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صمت گیلان مطرح کرد؛

سرمایه‌گذاری و به کارگیری هوش مصنوعی راهکاری برای نوآوری در صنعت

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۲۲۹

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: سرمایه‌گذاری و به کارگیری هوش مصنوعی راهکاری برای نوآوری در صنعت است.

به گزارش ایلنا از رشت، فرحمند پورعلی امروز در نخستین مراسم تجلیل از واحدهای شهر صنعتی رشت با رویکرد فناورانه گفت: این مجموعه عظیم صنعتی یکی از ۵ شهر صنعتی بزرگ کشور است که تماماً توسط بخش خصوصی مدیریت و راهبری می‌شود.

پورعلی در ادامه تصریح کرد: در بدو تأسیس و راه‌اندازی این شهر صنعتی شاهد سرمایه گذاری‌های ارزشمندی با تکنولوژی‌های نوین بودیم ولی به دلایلی همچون نوسانات و افزایش شدید نرخ ارز و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران تکنولوژی در بسیاری از شرکت‌ها به روزرسانی نشده و برخی از شرکت‌های بزرگ تولیدی کماکان با تکنولوژی و خطوط تولید قدیمی در تلاش هستند تا بازار مصرف و اشتغال آفرینی خود را حفظ کنند.

وی چرخه تولید را اکوسیستمی بزرگ با اجزایی متصل و بهم پیوسته عنوان کرد و افزود: از مرحله تولید و تأمین مواد اولیه و قطعات تا مرحله تولید محصول نهایی و تحویل به موقع به بازار عرضه و مصرف همانند حلقه‌های بهم پیوسته یک زنجیره است که هرگونه تصمیم شتابزده، متغیرهای تأمین انرژی پایدار و مواد اولیه، نوسانات نرخ ارز و تلاطم بازار مصرف و کاهش قدرت خرید مصرف‌کننده، هر کدام به تنهایی می‌تواند باعث اخلال در عملکرد این اکوسیستم شده و اثرات مخربی بر اشتغال، اقتصاد و صنعت ایجاد کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه با بیان اینکه درد و دل‌های یک صنعتگر؛ شکایت و گله‌مندی نیست، ادامه داد: بیان معضلاتی که هم اکنون با آنها مواجه ایم در واقع حکایت صنعت است و همچنان برای حل آنها امیدواریم.

پورعلی با انتقاد از برنامه‌های قطعی برق صنایع گفت: همانطور که گفته شد تولید یک اکوسیستم است و با قطعی برق ضرر و زیان‌های جبران ناپذیری بر صنعت وارد می‌شود و این در حالی است که هیچ سازمان و نهادی جوابگوی تأمین و جبران این ضررها نیست.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گیلان کاهش قدرت خرید مصرف کننده، کاهش تأمین مالی از طریق بانک‌ها، بالا بودن نرخ سود تسهیلات و در نتیجه افزایش قیمت هزینه‌های تولید، کاهش روند به روزرسانی خطوط تولید در صنایع را از دیگر مشکلات صنعت عنوان کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: علاوه بر تمامی موارد مطرح شده کمبود نیروی انسانی کارگر ساده، نیمه ماهر و ماهر معضلی است که زنگ خطری برای ادامه حیات اشتغال و صنعت به شمار می‌آید.

پورعلی تغییر رویکرد جهانی به سمت هوش مصنوعی را مقوله‌ای غیرقابل انکار قلمداد کرد و افزود: سرمایه‌گذاری، نوآوری و به کارگیری هوش مصنوعی راهکاری برای نوآوری در صنعت است و بخش تولید استان و کشور باید بتواند از ظرفیت‌های آن به طرز بهینه استفاده کرده تا بتواند ماندگاری خود را قطعی و مطمئن کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز