خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

آسیب دیدن دامدار قوچانی در مقابله با یک قلاده پلنگ

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۴۳۷

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قوچان گفت: رویارویی یک دامدار با پلنگ در منطقه حفاظت شده «قره چغه» شهرستان قوچان، منجر به مصدومیت سطحی وی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حسین اصلاحی در این خصوص افزود: اواخر هفته گذشته دو دامدار جهت چرای دام به منطقه حفاظت شده قره چغه وارد می‌شوند که پس از رویارویی دامدار با پلنگ مقابله‌ای بین آنان بوجود می‌آید که منجر به مصدومیت سطحی یکی از دامداران می‌شود، اما در نهایت پلنگ منطقه را ترک می‌کند.

وی بیان کرد: این منطقه جزو مناطق پر تراکم گونه‌های مهم حیات وحش از جمله پلنگ است و لازم است دامداران و جوامع محلی روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده، در زمان حضور در این مناطق به نکات احتیاطی و ایمنی لازم در مواجه با این گونه ارزشمند، توجه ویژه داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قوچان افزود: با توجه به توسعه روستایی که زیستگاه های این گونه‌ها را محدود کرده، مواجه انسان با آنها افزایش یافته است.

اصلاحی اظهار کرد: حال عمومی دامدار مساعد است و از ناحیه دست دچار مجروحیت و دارای خراشیدگی شده است که پس از پذیرش توسط اورژانس در همان لحظات اولیه مرخص می‌شود.

وی به دامداران توصیه کرد: در صورت مواجهه با پلنگ، راه فرار را برای آن باز گذاشته و به هیچ وجه در زمانی که پلنگ نزدیک لاشه و یا همراه توله های خود است، نزدیک آن نشوید و از هر گونه کنجکاوی جدا خودداری نمایید و به ماموران یگان حفاظت محیط زیست آن منطقه و یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز