خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا استان خبرداد؛

یک کلاهبردار کنکور سراسری در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۸۱۰

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی فردی خبرداد که با درج آگهی فروش سئوالات کنکور در شبکه اجتماعی اینستاگرام، اقدام به کلاهبرداری چند صد میلیونی کرده بود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "سرهنگ سیدمهدی عمران فر" در تشریح این خبر اظهار داشت: فردی به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت در برنامه اینستاگرام با پَیجی روبرو شدم که ادعای دسترسی به سئوالات کنکور، تضمین قبولی در این آزمون و معرفی به دانشگاه‌های معتبر را داشت که پس از ارتباط‌ گیری با‌ او، مبلغی به حساب اعلامی از سوی گرداننده صفحه مربوطه پرداخت و بعد از دریافت آن دیگر جوابگو نبود.

وی گفت: موضوع به صورت تخصصی در دستورکار کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا استان قرار گرفت و مشخص شد شاکی پس از اعتماد بیجا به تبلیغات انجام گرفته از سوی فرد کلاهبردار در اینستاگرام، جهت خرید سؤالات کنکور مبلغ 100 میلیون ریال بحساب وی واریز و به این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: فرد کلاهبردار پس از دریافت وجه، جهت اعتماد‌سازی بیشتر، شاکی را در یک گروه تلگرامی عضو و بیان نموده بود که چند ساعت قبل از برگزاری آزمون، سؤالات را از طریق همین کانال برای وی و تعداد دیگری از افراد عضو ارسال خواهد نمود که متأسفانه پس از برگزاری آزمون مشخص شد این اقدامات واهی بوده و صرفاً بقصد کلاهبرداری انجام شده است.

عمران فر گفت: با توجه به دستگیری این فرد و مُحرز شدن کلاهبرداری بیش از سه میلیارد ریالی با این شگرد و اینکه افرادی بیشتری در سطح کشور به این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز