خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون انجمن‌های صنفی ساختمانی استان:

کمبود گاز مایع در گلستان مشکل جدی نصب‌کنندگان ایزوگام تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۵۳۵

دبیر کانون انجمن های صنفی کارگری کارگران و استادکاران ساختمانی گلستان گفت: کمبود شدید گاز مایع در گلستان مشکلات جدی برای برخی اصناف مانند عایق‌کاران رطوبتی و نصابان ایزوگام‌ زیرمجموعه این انجمن هستند به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنای گلستان، علی اصغر دهسنگی در دیدار با رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: گاز مایع بیشتر در واحدهای کوچک تولیدی و صنعتی کاربرد دارد و متاسفانه همواره در استان با مشکل توزیع روبرو بوده است. اکنون کمبود شدید گاز مایع در گلستان مشکلات جدی برای برخی اصناف مانند ایزوگام‌کاران و ... به وجود آورده است.

وی ادامه داد: با توجه به ماه‌ محرم و پخت غذای نذری تقاضا برای سیلندر گاز در استان بیشتر از ماه‌های قبل است. نایاب شدن گاز مایع در گلستان نیز منجر به سردرگمی عایق‌کاران ونصابان ایزوگام شده است و آنان خواستار پیگیری هرچه سریع تر مشکل به‌وجود آمده توسط مسئولان مرتبط شدند.

وی بیان کرد:کارگران ساختمانی از محرومان اجباری بیمه هستند،  بیش از ۳ هزار کارگر ساختمانی این استان در صف انتظار تحت پوشش قرار گرفتن خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند و تامین اجتماعی در ۳ سال گذشته هیچ سهمیه‌ بیمه‌ای به این کارگران نداد.

وی افزود: بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس در سفری که به استان داشت قول داد که مشکل بیمه کارگران ساختمانی تا یک‌سال آینده حل شود. کارگران در رشد تولید و توسعه کشور نقش به‌سزایی دارند که مجلس شورای اسلامی موظف به پیگیری مشکلات این قشر زحمتکش است.

جواد کمیزی، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان در این دیدار گفت: ساختمان ایست‌کار در شهر گرگان در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع به ارزش ۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افتتاح شد. متاسفانه با گذشت نزدیک یک سال و نیم از افتتاح طرح ایست کار در گرگان نتیجه مطلوبی برای کارگران ساختمانی وفصلی نداشته است.

وی گفت: با اجرای ساختمان ایست کار کارگران واقعی ساختمانی تشکیل پرونده می دهند و شناسنامه‌دار می شوند. از طرفی دیگر کارگران در سرما و گرما کنار خیابان اذیت نمی شوند و می توانند در یک محیط مناسب که دارای خدمات است، در جست و جوی کار باشند.

وی ادامه داد: افزایش حقوق با نرخ تورم همخوانی ندارد و حقوق ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نمی‌تواند امورات و نیاز کارگران را برآورده کند. کارگران با دستمزد فعلی قادر به تهیه مواد غذایی خانواده خود نیستند.

وی خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد از حوادث ناشی از کار استان مربوط به کارگران ساختمانی هست که نشان از پرخطر بودن این شغل می باشد. مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات کارگران ساختمانی اقدامات جدی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز