خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

فعالیت ۸ شورای حل اختلاف کارگری در گلستان / شکایات کارگری در استان ۲۲ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۷۸۴

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار گلستان گفت: با تشدید بازرسی‌ها و کنترل از کارگاه‌های صنعتی استان خوشتبختانه شکایات کارگری در گلستان ۲۲ درصد کاهش یافته است.

روح الله تجری در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: طی یک سال اخیر با همکاری اداره کار استان برای پیشگیری از حوادث ناشی از کار بیش از ۸ هزار  بازرسی از کارگاه‌ها صورت گرفت که با این اقدام منجر به کاهش ۲۲ درصدی شکایات کارگری در واحد های تولیدی و صنعتی در گلستان شد.

وی ادامه داد: در استان ۱۶ هیات تشخیص و ۸ شورای حل اختلاف کارگری فعالیت می‌کنند.

تجری تصریح کرد: ۳ هزار و ۸۱۴ پرونده کارگری در گلستان مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد هزار و ۴۷۴ پرونده معادل ۳۹ درصد منجر به سازش شده است. در سال ۱۴۰۰ میزان رسیدگی به پرونده‌های کارگری و کارفرمایی ۵۶ روز بود که خوشبختانه به ۴۴ روز رسیده است.

وی بیان کرد: باید واحدهای صنعتی در استان شورای اسلامی کار تشکیل بدهند و با این اقدام باعث ایجاد روحیه بین کارگران و برنامه ریزی دقیق برای پیشرفت و تنظیم برنامه و سازمان دهی می‌شود.

وی افزود: فعالیت شوراهای اسلامی کار در ارتقای آگاهی کارگران از مسائل جامعه کارگری موثر است و بررسی مشکلات کارگری و کارفرمایی از دیگر مزایای فعالیت این شوراهای اسلامی کار است.

وی خاطر نشان کرد: مردم و جامعه کارگری در همه عرصه‌ها ثابت کردند در کنار امام، رهبری و آرمان‌های شهدا بودند، هستند و خواهند بود.کارگران قشر زحمتکشی هستند  و امنیت شغلی آنها باید مورد توجه مسئولین قرار گیرند و همه مسئولین باید قدردان زحمات آنها باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز