خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قزوین در مجلس:

لایحه عفاف و حجاب نگاه سلبی دارد / نگران لایحه تک بعدی هستم / تذکر حجاب اول برای مسئولین بعد مردم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۳۸۵

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس درباره لایحه عفاف و حجاب گفت: این لایحه بیشتر نگاه سلبی دارد و نگاه ایجابی ندارد و در آن دسته بندی مخاطبان که به آن نیاز داشتیم انجام نشد، نوع برخوردها با افرادی که عامدانه یا از روی بی اطلاعی یا سایر موارد حجاب را به طور کامل رعایت نمی‌کنند باید متفاوت باشد اما این طبقه بندی دیده نشده است.

‌به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه محمدبیگی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه عفاف و حجاب گفت: از سال ۹۴ عضو بنیاد عفاف حجاب هستم، همچنین در فراکسیون قرآن و عترت حضور دارم و بیش از ۲۰ جلسه در حوزه عفاف و حجاب برگزار شده که ماهیت بررسی و گزارش‌گیری دارد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: با تمام وزرا مکاتبه داشته و گزارش‌گیری کردیم، اما متاسفانه شاهد ضعف وزارت‌خانه‌ها هستیم و قوانین رعایت نمی‌شود و عزمی برای اجرای آن وجود ندارد، این درحالی است که ۳۲ دستگاه در این حوزه مسئولیت دارند.

این مسئول اظهار کرد: اخیرا هم از وزیر آموزش و پرورش برای عدم اجرای قوانین عفاف و حجاب و موارد دیگری مانند بروز‌رسانی طرح‌های درسی سئوال کردم که هنوز هم جواب داده نشده؛ سئوال بعدی هم از وزیر میراث فرهنگی بود.

وی ادامه داد: پیش از عید با رصد صورت گرفته مشخص شد که میراث فرهنگی برای مکان‌های تحت نظارت خود پیوست فرهنگی و عفاف و حجاب ندارد و باتوجه به کشف حجاب‌ها و قبح شکنی‌ها‌یی که دیده شده از وزیر سئوال کردم.

طرح سئوال از وزیر میراث فرهنگی هنوز پاسخ داده نشده است

محمدبیگی اضافه کرد: اظهار نظرهای وزیر میراث فرهنگی در فضای مجازی منجر به آزرده خاطری مردم و افکار عمومی بود و از این رو از طرح این مباحث در فضای مجازی پرسش کردم که هنوز پاسخ داده نشده است.

وی درباره لایحه عفاف و حجاب اظهار کرد: این لایحه یک بار بازگشت و بار دوم هم برای آن اصلاحات خوبی صورت نگرفت، چه دولت و چه قوه قضاییه ضعیف بوده و نگاه تک بعدی دارند و نقش مردم، محله‌ها، مسجد، سمن‌ها، هیات‌ها، بسیج و بسیاری ارگان‌های دیگر دیده نشده است.

ضرورت توجه به کار فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس تاکید کرد: باید با پردازش فرهنگی و کار ایجابی مانند ساخت سریال، فیلم، آموزش، رویدادهای مختلف و تولید محتوا فعالیت کنیم که این موارد در لایحه دیده نشده است.

این مسئول افزود: نسبت به لایحه نگرانم، نه اینکه مجلس نمی‌تواند آن را درست کند، اما آوار لایحه‌ای که وظیفه مجلس نیست بر سر آن خراب شده و باید آوار برداری کند.

محمدبیگی گفت: پیشنهاد این بود که کمیسیون مشترک تشکیل شود تا ما هم بتوانیم نظر بدهیم، در حال حاضر ما فقط می‌توانیم نقش مشاوره داشته باشیم.

ابتدا باید به مسئولین تذکر داده شود بعد به مردم

وی درباره تذکر به مسئولینی که خود یا خانواده‌های‌شان عفاف و حجاب را رعایت نمی‌کنند، گفت: من همیشه نمی‌توانم ساکت بنشینم و زبان سرخم سر سبزم را به باد می‌دهد و تذکر داده‌ام.

وی ادامه داد: اگر مسئولی در این حوزه خاطی باشد یا لیاقت مسئولیت را ندارد و باید عذر مسئولیت خود را بخواهد یا باید خود و خانواده‌اش رعایت کنند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس عنوان کرد: براساس آیات قرآن خداوند ابتدا به پیامبر و خانواده‌اش، بعد به مسئولین جامعه و بعد به مردم تذکر داده، درواقع پرداختن به عفاف و حجاب از مسئولین شروع می‌شود، اما ما این طبقه بندی را از آخر شروع می‌کنیم، به مردم تذکر می‌دهیم و به مسئولین چیزی نمی‌گوییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز