خبرگزاری کار ایران

در آذربایجان غربی؛

۳ هکتار از جنگل های سردشت طعمه حریق شد / خسارت آتش سوزی به بخشی از باغات اطراف

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۹۸۹

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: روز گذشته ۳ هکتار از جنگل های سردشت طعمه حریق شد و آتش سوزی به بخشی از باغات اطراف نیز خسارت وارد کرد.

به گزارش ایلنا، رحمت ابراهیمی اظهار کرد: بر اساس گزارش های مردمی مبنی بر آتش سوزی در جنگل‌های حاشیه شهر «نلاس» سردشت نیروهای امدادی منابع طبیعی و آتش‌نشانی به محل مورد نظر اعزام شدند که با تلاش این نیروها حریق مهار و از سرایت به بخش‌های دیگر جلوگیری به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه علت آتش‌سوزی در دست بررسی است اضافه کرد: در این آتش‌سوزی سه هکتار از جنگل‌های این منطقه طعمه حریق شد و به بخشی از باغات و مزارع این منطقه نیز خسارت‌هایی وارد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: همچنین روز گذشته ۲ فقره آتش‌سوزی در روستاهای «سیسیر» و «شیوآشان» روی داد و در این آتش‌سوزی‌ها نیز یک هکتار از مناطق جنگلی و یک هکتار از باغات و مزارع مردم طعمه حریق شد.

وی از گردشگران، مسافران و روستاییان خواست در این فصل که به دلیل خشک شده علوفه‌ها احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها وجود دارد هنگام برپایی آتش نکات ایمنی را رعایت کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت با اشاره به اهمیت جنگل و حفظ و حراست از منابع خدادای از شهروندان خواست در صورت هرگونه آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های این منطقه آن را به ندای ۱۵۰۴ منابع طبیعی اعلام کنند.

وی از همکاری مردم با محیطبانان در مهار این آتش‌سوزی‌ها و اعلام به موقع آنها قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز