خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

۱۱۰۰ واحد صنعتی در گلستان فعالیت می‌کنند / ۱۰۰ واحد صنعتی تا پایان سال به بهره‌ برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۴۵۱

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: ۱۱۰۰ واحد صنعتی در حوزه های محصولات کشاورزی، تجهیزات پزشکی، مواد شیمایی، پتروشیمی، کانی فلزی و ... فعالیت می‌کنند.

درویشعلی حسن زاده در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار نفر در ۱۱۰۰ واحد صنعتی در گلستان مشغول به کار هستند و بیش از ۱۶۰ واحد صنعتی در استان در حال ساخت است که با افتتاح آنها حدودا ۵ هزار شغل ایجاد می شود. در استان ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که ۶۵۰ واحد صنعتی در آنها مستقر هستند.

وی ادامه داد: ۷۴۰ فقره جواز تاسیس صنعتی با ارزش سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد تومان در طی ۲ اخیر صادر شد که در این زمینه برای حدودا ۲۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است. استان گلستان ۱۰ درصد خوراک دام، ۲۵ درصد سموم کشاورزی، ۱۵ درصد ذغال سنگ و حدود ۳۰ درصد نئوپان چوپ کشور  را تولید می‌کند.

حسن زاده بیان کرد: صادرات استان تا سال ۱۴۰۴ باید به ۵۰۰ میلیون دلار برسد و طی دو سال اخیر ۴۱۷ میلیون دلار صادرات کالا به ۳۳ کشور انجام شد. عمده کالاهای صادراتی استان به ۳۳ کشور از جمله ترکمنستان، قزاقستان، عراق، افغانستان، رومانی، بلغارستان، ارمنستان، ازبکستان، روسیه و پاکستان است.

وی افزود: طی ۲۲ ماهه اخیر هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان پرداخت شد و از محل تبصره ۱۸ به ۳۳ واحد تولیدی مبلغ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم.

مدیرکل صمت گلستان بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۷۰ جلسه برای رفع موانع تولید برگزار کردیم که خوشبختانه مشکل بیش از ۳۵۰ واحد تولیدی برطرف شد. در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۴۰ هزار بازرسی از واحد های تولیدی استان صورت گرفت که حدود ۴ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده تخلف تشکیل دادیم.

وی گفت: با دستور استاندار گلستان نظارت بر نانوایی‌ها به اداره کل صمت استان واگذار شد. متاسفانه عملکرد خبازی‌ها چندان مطلوب نیست و علاوه بر این که نان با کیفیت تحویل مردم استان نمی‌شود، صف‌های نانوایی‌ها نیز بسیار شلوغ است.

وی افزود: تا پایان فصل پاییز امسال تمام خبازی‌ها باید دوگانه سوز شوند و برای صدور مجوز و تمدید خبازی های استان باید از قبل تجهیزات دوگانه سوز را انجام دهند. استان در انتهای خط انتقال گاز قرار دارد و در صورت سرمای شدید در فصل زمستان با کمبود گاز و حتی دچار قطعی گاز خواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز