خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا مطرح کرد؛

به سمت اصلاح برداشت‌ها از زاینده رود می‌رویم / پساب باید به آبخوان‌ها باز گردد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۱۸۶

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: آب دریا برای صنایع راهگشاست، اما پساب بهترین راه نیست؛ وزارت نیرو معتقد است پساب باید به آبخوان ها باز گردد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد جوانبخت در نشست نمایندگان اصناف کشاورزان استان اصفهان در حوضه زاینده رود اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی و توسعه‌هایی که در گذشته اتفاق افتاده و صدها مسئله دیگر، مشکلاتی در سراسر کشور به وجود آمده و رفع این مشکلات نیازمند اقدامات دولت است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل آب اصفهان یقیناً راه حل دارد، اما به عزم جمعی بین بخش دولتی و البته همراهی مردم به ویژه کشاورزان منطقی و فهیم اصفهان بستگی دارد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد:  سطح ملی در این خصوص برنامه‌هایی دارد که عمده آنها باید اجرایی شود.

وی افزود: وزارت نیرو به دنبال تغییر و اصلاح در روندهای گذشته است؛ از این رو وظیفه خود می‌دانیم به سمت اصلاح برداشت‌ها از زاینده رود برویم.

جوانبخت گفت: تأمین منابع جدید آب قطعا گریز ناپذیر است. از سوی دیگر رویکرد وزارت نیرو ناظر بر مجموعه‌ای از راهکارهای نرم افزاری، سازوکاری، اصلاحی، مدیریت مصرف و تقاضا است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خاطرنشان کرد: بارگذاری‌های خارج از پتانسیل منطقه باید کنترل شود، چراکه ارتباط مستقیم با فرونشست دارد و این موضوع دغدغه ما است.

وی متذکر شد: آب دریا برای صنایع راهگشاست، اما پساب بهترین راه نیست؛ وزارت نیرو معتقد است پساب باید به آبخوان‌ها باز گردد.

جوانبخت اظهار کرد: فکر می‌کنم با برنامه‌ای که وزارت نیرو دارد می‌توان به افق‌های آینده امیدوارانه نگاه کرد.

وی افزود: یقیناً کنترل در برداشت ها مد نظر است، همچنین بایستی جدول منابع و مصارف با مشارکت و نظر مصرف کنندگان تنظیم شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: امیدواریم رهاسازی آب برای کشت پاییزه استان اصفهان با تنش‌های کمتری نسبت به سالهای قبل اتفاق بیفتد و شرمنده کشاورزان نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز