خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس:

تعداد پایانه های صادراتی فارس به سه پایانه افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۰۱۱

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از افزایش تعداد پایانه های صادراتی مصوب در فارس به سه پایانه صادراتی خبرداد.

به گزارش ایلنا، شریفی در هشتمین جلسه کمیته تخصصی ذیل کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بیان داشت: در راستای اجرای تبصره (2) و مفاد بند (3) تصویب نامه هیات وزیران عضو کارگروه توسعه صادرات کشور با موضوع کمک به توسعه زیرساخت های صادراتی کشور و همچنین دستورالعمل اجرایی حمایت از ایجاد، تکمیل، تجهیز و پایانه های صادراتی تعداد پایانه های صادراتی مصوب در استان به سه پایانه صادراتی که عبارتند از: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شهرستان شیراز، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شهرستان فسا و پایانه صادراتی عام شمال استان فارس واقع در شهرستان اقلید افزایش یافت.

وی افزود: با توجه به اهمیت پایانه های صادراتی در توسعه اقتصادی استان به دلیل تاثیر آن در توسعه صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال و ایجاد و توسعه بازارهای هدف صادراتی، مجریان احداث پایانه های صادراتی در استان موظف هستند ضمن هماهنگی با فرمانداری  و دستگاه های اجرایی مربوطه، با جدیت نسبت به آغاز عملیات اجرایی پایانه های مذکور در استان اقدام نمایند و فرمانداران نیز به عنوان  نماینده عالی دولت  در شهرستان، بایستی ضمن ارزیابی عملکرد مجریان، مسائل و مشکلات آنان را رصد نموده تا بتوان در آینده نزدیک شاهد ایجاد و توسعه پایانه های مذکور باشیم.

شایان ذکر است که منظور از پایانه صادراتی مجتمع هایی است که امکانات، تاسیسات و تجهیزات لازم برای تسهیل و تسریع در امر صادرات را به طور متمرکز و یکپارچه فراهم می کند.

 خدماتی چون استقرار دفاتر دستگاه های اجرایی مرتبط مانند گمرک، استاندارد، شرکت های حمل و نقل، بانک ، سردخانه های دومداره، انبارهای مکانیزه، سورت و بسته بندی، خدمات رفاهی و بهداشتی، خدمات بازاریابی و... در این پایانه ها فراهم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز