خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

تشکیل قرارگاه طرح تحول روستایی در تمام شهرستان‌های خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۹۳۰

معاون اشتغال وسرمایه گذاری دفتر امور روستایی استانداری خراسان رضوی گفت: قرارگاه طرح تحول روستایی در تمامی شهرستان‌های استان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلام حیدر جعفری خیرآباد در جلسه قرارگاه طرح تحول روستایی شهرستان خلیل آباد که با حضور فرماندار، بخشداران و دهیاران وروسای شورای اسلامی روستاهای شهرستان برگزار شد، افزود: اجرای این طرح با هدف رفع محرومیت زدایی امور زیربنایی و مباحث فرهنگی و اقتصادی انجام می‌شود و در افق این طرح که سال ۱۴۰۴ است ولذا نباید هیچ روستای غیربرخورداری در این زمینه در استان داشته باشیم.

جعفری با بیان اینکه در قالب طرح تحول روستایی، فرمانداران و بخشداران حامی دهیاران ومجدانه پای کار هستند  افزود: هر روستایی قرارگاهی برای انجام  خدمات فعالیت های عمرانی است.

معاون اداره کل دفتر روستایی استان  افزود: تشکیل بانک اطلاعات خیران از نیاز‌های این طرح است و با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، برای اجرایی شدن طرح تحول روستایی باید با هم افزایی و همفکری، کار را به صورت جهادی پیش ببریم.

وی بر مطالبه گری مردم و شورا‌ها تاکید کرد و گفت: برای رفع مشکلات روستاها، دهیاران و شورا‌ها باید مطالبه گر و پیگیر طرح‌های روستا‌ها از دستگاه‌های اجرایی باشند ودراین راه دهیاران  پر کار موفق ترند ولذا کم کاری در این حوزه برای مردم سریع مشخص می شود.

وی افزود: در قالب صندوق توسعه به ازای هر اشتغال ٣٠٠ میلیون تومان وبا تنفس ٢ ساله  دراختیار دستگاهای مربوطه قرار می گیرد.

جعفری اظهار داشت: صندوق توسعه ملی دارای نماینده در استان است وطرحی که به صندوق معرفی می شود از همان ابتدا مورد  تایید  وهیچ معطلی در بانک ندارد.

معاون اشتغال وسرمایه گذاری دفتر امور روستایی استانداری خراسان رضوی همچنین با اشاره به تدوین سند پنج ساله توسعه روستاها، افزود: اعطای تسهیلات برای پروژه های قابل تعریف دهیاران هیچ منعی را ندارند وبرای دو طرح روستاهای جابور وتکمار از این شهرستان قول مساعدت داد.

وی سپردن وتدوین امور روستا بدست دهیار را برشمرد وافزود: طرح تحول روستایی در دو هزار و ۵۰۰ روستای استان اجرا شده است وهر طرحی از طرف دهیاری ها ارسال شود  با دید مثبت دیده می شود.

جعفری گفت: این طرح دارای ۱۴ موضوع زیرساختی است که باید طبق نیاز‌های درون زا و با محوریت خود روستا انجام شود و دهیاران فرمانده طرح تحول  در روستا هستند.

فرماندار خلیل آباد نیز اعلام کرد: اجرایی شدن طرح تحول روستایی، را طرحی دارای برنامه در سطح روستاها نام برد واظهار داشت: ضرورت وجذب وشناسایی خیرین وظرفیت ها وتسهیلات از طریق دفتر روستایی در حال اعطا است وباید از این ظرفیت ها استفاده کنید. 

سید مسعود یاوری خواستار شناور شدن حداقل ٣٠ درصد سهمیه قیر استان خراسان رضوی شد وافزود: ما این توان را داریم در شهرستان خلیل آباد نسبت به جذب قیر اقدام وذآسفالت معابر را داشته باشیم.

وی اقدامات انجام شده در استان و فعالیت های صورت گرفته در بحث اماکن ورزشی، بهداشت، ساخت نیروگاههای خورشیدی  را یاد آور شد.

یاوری حذف بروکراسی اداری را در دستگاه‌های استانی وشهرستانی خواستار شد و اظهار داشت: خلیل آباد در حوزه های زکات وکمک وهمیاری جزء شهرستانهای برتر  دراستان است. 

فرماندار خلیل آباد افزود: درحال حاضر در تمام روستاهای این شهرستان حداقل یک کار عمرانی در دست اقدام است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز