خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان خبر داد؛

برگزاری آیین «ثبت ملی قصه گویی ایرانی» در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۷۱۲

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از برگزاری آیین «ثبت ملی قصه گویی ایرانی» در استان خبر داد و گفت: این مراسم ۲۳ خرداد سال جاری در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، سید جلیل میر عظیمی در دیدار با سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان اظهار کرد: فراهم‌آمدن زمینه‌های برگزاری این جلسه نشان دهنده توجه ویژه مسئولان به کودکان و نوجوانان است.

میر عظیمی این نگاه سازنده را سرمایه‌گذاری فرهنگی توصیف‌کرد و افزود: حمایت از کانون به رشد و بالندگی آینده سازان ایران اسلامی کمک می‌کند.

وی به ارائه گزارشی از گستره فعالیت‌های کانون با بهره‌گیری از مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی، مراکز سیار شهری و روستایی و مرکز مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی پرداخت و ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و تحقیقی کتاب‌محور کانون برای تمامی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی در شهرها و روستاها برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

میر عظیمی وجود ۴۰۰ هزار کتاب در کتاب‌خانه‌های کانون گیلان را گنیجنه‌ای ارزش‌مند عنوان کرد و گفت: مربیان و اعضای توان‌مند و حضور مؤثر آنان در جشنواره و مسابقه‌های بین‌المللی، ملی و استانی از شاخصه‌های این نهاد در گیلان به شمار می‌رود.

وی از برگزاری آیین «ثبت ملی قصه گویی ایرانی» خبر داد و اضافه کرد: برنامه‌های کانون در مناسبت‌های کودک و نوجوان محور و نقش محوری این نهاد در پاس‌داشت فرهنگ قصه و قصه‌گویی است.

میر عظیمی ادامه داد: این آیین صبح روز سه‌شنبه، ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ همزمان با تهران و ۴ استان دیگر در مرکز شماره ۳ کانون رشت برگزارمی‌شود و دلیل حضور کانون گیلان در جمع مجریان این آئین، پیشتازی این استان در برگزاری نخستین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز