خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون کارگران بازنشسته گرگان:

پرداخت وام ۲۰ میلیونی به بازنشستگان مشکلی را حل نمی کند/ سن بازنشستگی به هیچ‌وجه نباید افزایش پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۰۴۹

رئیس کانون کارگران بازنشسته ومستمری بگیران شهرستان گرگان گفت: دولت به تنهایی دست به تدوین طرحی برای افزایش سن بازنشستگی زده است که مشورتی ازجامعه کارگری نگرفته است و به هیچ‌وجه نباید سن بازنشستگی افزایش پیدا کند.

به گزارش ایلنای گلستان،غلام رضا طالبا در دیدار با منتظری نماینده مردم گرگان وآق قلا درمجلس  گفت: درسال جاری حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ۲۷ و دیگر سطوح ۲۱ درصد افزایش پیدا کرد ولی طبق آمار تورم درجامعه بیش از ۴۰ درصد اعلام شده است.پیگر ابطال مصوبه افزایش ۲۷ درصدی حقوق بازنشستگان هستیم که رئیس دیوان عدالت اداری گفتند اگر حق با کارگران و بازنشستگان باشد این مصوبه باطل می شود.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۴ هزار نفر بازنشسته ومستمری بگیران برای ثبت نام وام قرض الحسنه ۲۰ میلیون تومانی به ما مراجعه  کردند.تعداد سهمیه  وام به کانون‌های بازنشستگی کم ولی تعداد متقاضیان بسیار زیاد است.بازنشستگان برای دریافت تسهیلات ممکن است زمان‌ طولانی درصف انتظار باشند.

طالبا بیان کرد: متاسفانه هنوز زمان خاصی برای ثبت  وام درسیستم  اعلام نشده است و متقاضیانی که ثبت نام کردند مشخص نیست چه زمانی می‌توانند وام خود  را دریافت کنند.پرداخت وام ۲۰ میلیونی به بازنشستگان مشکلی را از آنها حل نمی کند و دولت حداقل وام قرض الحسنه ۵۰ میلیونی برای آنها در نظر می گرفت.

وی تصریح کرد: قیمت‌ها روز به روز بالا می‌رود قدرت خرید پایین می‌آید و سفره کارگران وبازنشستگان هر سال کوچکتر می‌شود و متاسفانه امروز خیلی از اقلام از سبد زندگی آنها حذف شده است.بازنشستگان عروس و داماد،نوه دارند و باید بتوانند از پس مخارج خانواده بزرگ خود بربیایند و این وام ها دردی از آنها دعوا نمی کند.

طالباافزود: برنامه هفتم توسعه در ماده ۱۵ الی ۱۷ کاملا ضد‌کارگری است و  در ماده ۱۵ به کارفرمایان اجازه داده می‌شود که در سه سال اول اشتغال دستمزد ماهیانه آنها را به اندازه نصف حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: ماده ۱۵ با احیای نظام استاد شاگردی قصد دارد به سده‌ی گذشته بازگردد و کارفرما در طول این دوره، اختیار لغو قرارداد را به صورت یک‌طرفه دارد که متاسفانه در قرن ۲۱شاهد چنین قوانین ضدکارگری هستیم و ما خواستار حذف این ماده هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز