خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز:

تقسیط مالیات تا ۴ ماه برای صاحبان مشاغلی که توانایی پرداخت یک جا ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۹۴۹

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز با عنوان اینکه عدم پرداخت مالیات مشمول جریمه قانون مالیات های مستقیم خواهد بود؛ گفت: صاحبان مشاغلی که امکان پرداخت مالیات مقطوع را به صورت یک جا تا تاریخ ۳۱ خرداد سال جاری ندارند، می توانند حداکثر تا چهارماه به صورت مساوی پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، محمدرضا محمدی در نشست خبری با اشاره به اینکه تمام مودیان تا پایان خرداد ماه فرصت دارند که با مشارکت در طرح خود اظهاری مجموع درآمدها و هزینه های خود را به سازمان امور مالیاتی استان البرز اعلام کنند، اظهار کرد: اطلاعات اخذ شده راستی آزمایی شده و‌ برای صاحبان مشاغلی که فرم مالیات مقطوع در درگاه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی بارگذاری شده، مقررات مربوط به تقسیط به آنها تعلق می گیرد لذا در صورت عدم توانایی پرداخت تمام مالیات، می توانند نسبت به پرداخت مالیات به صورت اقساط اقدام کنند.

وی با عنوان اینکه پزشکان و وکلایی که دستگاه کارتخوان نصب نکنند مشمول قانون تقسیط نخواهند شد، افزود: علاوه بر مشاغل فاقد اطلاعات در سامانه مالیات، دو دسته از مودیان که بالغ بر ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال‌ فروش داشته باشند و یا مجموع درآمد مشارکت با بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال داشته باشند، مشمول تقسیط نخواهند بود.

محمدی در ادامه به دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ مالیات عملکرد سال ۱۴۰۲اشاره کرد و گفت: تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۴۰۱ حداکثر صد برابر معافیت قانون مالیاتهای مستقیم به مبلغ ۶۷ میلیارد ‌و ۲۰۰ میلیون ریال بوده و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده است مشمول مقررات این دستورالعمل بوده و از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۹۴ و ارائه اظهار نامه مالیاتی برای عملکرد مذکور معاف هستند.

وی ادامه داد: در صورتی که فروش و درآمد تعیین و اعلام شده توسط سازمان کمتر از مبلغ فروش واقعی مودی باشد، مودی مکلف است میزان فروش واقعی خود را در سامانه درج کند و مالیات نیز در صورتی که فروش و درآمد ابراز شده مودی تا میزان حد نصاب مقرر باشد بر مبنای فروش اعلام شده تعیین خواهد شد. همچنین در صورتی که فروش و درآمد مودی بیش از مبلغ مذکور در دستورالعمل باشد، مودی مشمول این دستورالعمل نبوده و مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خواهد بود.

این مدیر استانی با عنوان اینکه عدم پرداخت مالیات در موعد مقرر مشمول جریمه قانون مالیات های مستقیم خواهد بود، گفت: مهلت پرداخت مالیات تعیین شده در اجرای این دستورالعمل تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ خواهد بود و صاحبان مشاغلی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع این دستور العمل را به صورت یک جا تا تاریخ مذکور ندارند مالیات مقطوع فوق، حداکثر تا چهارماه به صورت مساوی تقسیط می شود.

وی افزود: چنانچه اسنادی به دست آید که موید فروش و درآمد بیش از فروش یا درآمدی که مبنای محاسبه و تعیین مالیات قرار گرفته است باشد؛ در صورتی که بیش از حد نصاب مبلغ ۶۷ میلیارد ‌و ۲۰۰ میلیون ریال باشد، مودی مذکور، علاوه بر محاسبه و مطالبه مالیات بر اساس قانون مالیات مستقیم، مشمول جرائم از جمله جریمه عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی و همچنین عدم امکان استفاده از تمام معافیت ها و نرخ صفر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز