خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار:

سی درصد خانوارهای قزوین مشمول افزایش یارانه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۰۸۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: در استان قزوین حدود ۳۰ درصد خانوارها جزء سه دهک پایین هستند که از امروز درصورت استفاده از کالابرگ الکترونیکی یارانه آن‌ها ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

علی رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اجرای مرحله جدید طرح کالا برگ الکترونیکی گفت: این طرح از امروز آغاز شده و براساس آن افرادی که یارانه خود را در قالب کالابرگ الکترونیکی استفاده می‌کنند درصورتی که جزء سه دهک پایین باشند می‌توانند از افزایش ۲۰ درصدی یارانه که به ازای هر فرد ۸۰ هزار تومان است استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: درحال حاضر استان قزوین از نظر تراکنش اولین استان کشور است و زیرساخت‌ها هم فراهم است اما صرفا پنج درصد مشمولین از کالابرگ الکترونیکی استفاده می‌کنند که انتظار ما این است این میزان به ۳۰ درصد برسد.

وی عنوان کرد: حدود ۱۰۰ هزار خانوار استان قزوین که بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار نفر است در دهک‌های یک تا سه قرار داشته و مشمول افزایش ۲۰ درصدی هستند، درواقع این افزایش به عنوان مشوق درنظر گرفته شده تا افراد از کالابرگ الکترونیکی استفاده کرده و قدرت خریدشان بیشتر شود.

این مسئول اظهار کرد: باتوجه به بررسی‌های انجام شده افراد برای دریافت پول نقد تمایل بیشتری دارند و یا ممکن است یارانه را در نیازهای دیگری غیر از ۹ قلم کالای عنوان شده، مصرف کنند و این باعث استقبال کم از کالابرگ الکترونیکی شده؛ البته این شرایط به قزوین اختصاص ندارد و در سایر استان‌ها هم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه ۹ قلم کالا جزء نیازهای اساسی خانواده‌ها است و معمولا خریداری می‌شود، توصیه ما استفاده از کالا برگ الکترونیکی است و خانواده‌ها با آن می‌توانند یک ماه زودتر از یارانه خود در قالب خرید کالا با قیمت مصوب استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز