خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از آغاز به کار بیمارستان امام خمینی کرج پس از سال ها تعطیلی ؛

ارائه خدمات به ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا ؛ اولویت اصلی بیمارستان است/ از ظرفیت مازاد آن برای خدمت رسانی به عموم مردم استفاده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۹۴۷

بیمارستان امام خمینی(ره) یکی از مراکز درمانی کرج است که از منابع عمومی و پول مردم ساخته شد و با قدمت 30 ساله، طی 10 سال گذشته، دچار رکود تدریجی و تهدید جدی شد .به تازگی این مجموعه با حکم قضایی به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شد و قرار است از این پس اولویت اصلی بیمارستان، ارائه خدمات به ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا باشد و از ظرفیت مازاد آن نیز برای خدمت رسانی به عموم مردم استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طی دو سال گذشته در زمان شیوع کرونا، وقتی اغلب بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مملو از بیماران اورژانسی و‌ بستری کووید 19 بود، فیلمی از وضعیت تعطیلی بیمارستان امام خمینی کرج منتشر شد که منجربه گلایه مردم استان البرز و شهر کرج شد. 

پیش از آن نیز طی چندین سال، تجمعات اعتراضی پرسنل و بازنشستگان این مرکز درمانی که به دنبال مطالبات حقوقی و صنفی خود بودند، جزو مهم‌ترین اخبار رسانه های استان البرز و شهر کرج بود که لاجرم صدای اعتراض کادر درمان به گوش مسئولان برسد. 

بیمارستان امام خمینی در شهر کرج که سالها به واسطه ویژگی موقعیت مکانی، یکی از مهم‌ترین و پر ترددترین بیمارستان‌های این کلانشهر به شمار می رفت به دلیل اختلافات سهامدارانش چندین سال بلاتکلیف و تعطیل بود. حتی طی چندین مرحله مزایده و واگذاری به بخش خصوصی، دردی از مردم درمان نشد بلکه بیم آن بود که با توجه به موقعیت و وسعت بیمارستان، وسوسه تغییر کاربری این مرکز درمانی به سمت احداث پاساژ و‌ مجتمع تجاری، جیب عده ای را پر پول ‌و درد مردم را بیشتر کند. همین اتفاقات منجربه دخالت قضایی و دادستان کرج شد و‌ با موافقت استاندار البرز، در تعامل با سازمان همیاری شهرداری های استان البرز، کل سهم به بنیاد شهید ‌و امور ایثارگران کشور واگذار شد.

به دنبال این اتفاق، بخش های مختلف بیمارستان فعال و بخش های ویژه این مرکز درمانی، بیماران زیادی پذیرش کرد و به ویژه از اعزام بیماران قلبی و عروقی به سمت تهران کاست. تنها در دو هفته اخیر حدود ۸ جراحی قلب باز در بیمارستان امام خمینی کرج انجام شد. علاوه بر بخش قلب، بخش سی.تی.اسکن بیمارستان نیز به دستگاه های پیشرفته مجهز و در اختیار بیماران قرار گرفت.

موانع فعال سازی بیمارستان امام خمینی برداشته شد

یکی از پرسنل پرستار بیمارستان امام خمینی به ایلنا گفت: در تمامی اعتراضات پرسنل این مرکز درمانی شرکت کردم چون تعطیلی بیمارستان علاوه بر بلاتکلیفی کار پرسنل، بسیاری از مطالبات حقوقی ما را هم به تأخیر انداخت. 

وی با عنوان اینکه موانع فعال سازی بیمارستان امام خمینی برداشته شد​، ادامه داد: بعد از حل مشکل مدیریت بیمارستان بسیاری از مطالبات پرسنل بازنشسته و معوقات کادر درمان مشغول به کار پرداخت شد.

این پرستار از درمان بیماران در این مرکز ابراز رضایت کرد و گفت: پرسنل بیمارستان امام خمینی نگران تعطیلی بیمارستان بودند و امروز که می بینیم در این مرکز، بیماران با مشکلات جدی قلبی توسط پزشکان بومی و عضو دانشگاه علوم پزشکی البرز، درمان می شوند، خوشحالیم.

اولویت اصلی بیمارستان، ارائه خدمات  به ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهداست

رحمت الله حافظی مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره شرکت متد هم در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعال‌سازی بیمارستان امام خمینی کرج، گفت: طی چند سال اخیر شاهد بر زمین ماندن حقوق و مطالبات پرسنل و نیز عدم پرداخت مطالبات شرکت‌هایی که تجهیزات بیمارستانی را برای این مجموعه فراهم کردند،بودیم  و احکام قضائی برای توقیف اموال بیمارستان هم صادر شد. اما اوایل مهر سال گذشته،  بازفعال سازی بیمارستان  دوباره از سر گرفته شد.

حافظی در پاسخ به سئوال ایلنا مبنی بر ارائه خدمت به ایثارگران، اظهار کرد: اولویت اصلی این بیمارستان، خدمت رسانی به ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهداست و از ظرفیت مازاد آن برای خدمت رسانی به عموم مردم استفاده می‌شود. این مجموعه با 17 بیمه تکمیلی و بیمه‌های پایه، تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح طرف قرارداد است و انعقاد قرارداد با سایر بیمه‌های تکمیلی نیز در دستورکار قرار دارد.

هیچ یکی از پرسنل و کارکنان از کار منفک و تعدیل نشدند

وی تصریح کرد: پس از تعطیلی این بیمارستان و آغاز به کار مجدد آن، هیچ یکی از پرسنل و کارکنان از کار منفک و تعدیل نشدند و حتی در مقطعی که این مجموعه تعطیل بود و عملیاتی انجام نمی‌شد، نیروهای انسانی حضور داشتند. همچنین عدم پرداخت حق و حقوق پزشکان متخصص طی حدوداً دو سال موانع اصلی فعال‌سازی این بیمارستان بود که به تدریج، با تمهیدات اتخاذ شده، این موانع تا حدودی مرتفع شدند.

رکوردشکنی 3 عمل جراحی قلب در یک روز

وی اظهار کرد:در حال حاضر  بخش‌های ویژه این بیمارستان به 50 مانیتور نیاز دارد اما چون بخشی از مطالبات شرکت مربوطه پرداخت نشده، تحویل این دستگاه‌ها صورت نگرفته که در این راستا جلسه‌ای با شرکت مذکور برگزار خواهد شد تا بتوانیم در قالب واگذاری املاک، تسویه حساب را انجام دهیم و دستور آزادسازی تجهیزات صادر شود و نصب و راه‌اندازی آن‌ها در بخش ویژه صورت گیرد.

حافظی با بیان اینکه یکی از افتخارات این بیمارستان، انجام سه عمل جراحی قلب به صورت بسته و غیرتهاجمی در یک روز بوده که بدون باز کردن قفسه سینه، دریچه قلب تعویض شده است، ادامه داد: این رکورد در گذشته دو عمل در روز بوده است. ظرفیت‌های بالقوه خوبی در بیمارستان امام خمینی (ره) کرج وجود دارد و بخش‌های مختلف آن به تدریج فعال می‌شوند و به خدمت رسانی به بیماران می‌پردازند. طی نشستی با رئیس سازمان نظام پزشکی استان البرز مطرح شد که در برخی مراکز، بخش آی سی یو و اورژانس مملو از جمعیت است اما در این بیمارستان تخت‌ها خالی هستند.

وی ظرفیت‌های موجود در بیمارستان امام خمینی (ره) را متعلق به مردم دانست و با اشاره به اینکه آن‌ها حق استفاده از این امکانات را دارند، تصریح کرد: بخش دیالیز این بیمارستان با 21 تخت نیز تا اواخر خرداد ماه فعال می‌شود. تجهیزات و دستگاه‌های مورد استفاده در این مجموعه، خوب و بروز هستند اما به دلیل تعطیلی و فعال‌سازی بیمارستان، نیاز به کالیبراسیون یا تنظیم دارند تا بتوانند در چارچوب استاندارد کار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز