خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان قزوین:

سالم سازی فضای مجازی از اولویت‌های دادستانی قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۴۲۱

معاون دادستان قزوین گفت: دادستانی به صورت مستمر نسبت به پایش اخبار و اطلاعات محتوای مجرمانه اقدام و با هنجارشکنان و متخلفان در این حوزه برخورد قانونی و لازم را در دستور کار دارد.

به گزارش ایلنا، رحمان درویش حداد در تشریح عملکرد شورای فضای مجازی دادگستری قزوین گفت: این شورا نسبت به سیاست‌گذاری و مطالبه‌گری قانونمند و هماهنگی بین دستگاه‌ها جهت حکمرانی موثر و قانونمند در فضای مجازی اقدام می‌کند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: در جلسات این شورا، بررسی موضوعات و تبیین نقش ضابطان دستگاه‌های مسئول و تصمیم‌گیری در خصوص نحوه اقدامات میدانی و اجرایی انجام شده است.

وی عنوان کرد: باتوجه به رصدهای انجام شده توسط نهادهای مرتبط، فضای مجازی بر فواید بسیار زیاد خویش دارای آسیب‌های مختلف اعم از اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و عقیدتی بوده و مخاطب اصلی این هجمه‌ها نسل جوان است.

این مقام قضایی استان بیان کرد: با توجه به عدم تحقق شبکه ملی اطلاعات که مطابق قانون باید برای استفاده عموم مردم راه اندازی می‌شد، فضای مجازی کشور دارای آسیب‌های متعددی است بنابراین، مراقبت لازم از سوی والدین در خصوص نحوه استفاده از شبکه جهانی اطلاعات صورت گیرد و این امری است که لزوم آن بر کسی پوشیده نیست.

حداد تصریح کرد: با توجه به شگردهای دشمنان و جنگ ترکیبیِ حالِ حاضر که آغاز ابتدا و شروع آن از فضای مجازی بوده است؛ لازم است که با بهره‌مندی از سواد رسانه‌ای به سلاح دانش مسلح و فریب هر خبر یا هشتگ که می‌تواند از سوی معاندین نظام باشد را نخوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز