خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در ایران؛

محصول جدید فرآوری شده ماهی قزل آلا در تبریز رونمایی شد / میانگین مصرف ماهی در آذربایجان شرقی ۸ کیلوگرم است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۴۴۷

محصول جدید فرآوری شده ماهی قزل آلا برای اولین بار در ایران در تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، جواد گوزلی مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، در نشست خبری رونمایی از محصول جدید فرآوری شده ماهی قزل آلا برای اولین بار در ایران گفت: موضوع سرانه مصرف غذاهای دریایی در ایران و بخصوص در استان ما ضعیف است و یکی از مشکلات عمده‌ایی که با آن در زمینه مصرف ماهی مواجه بودیم تیغ‌های ماهی و بوی بد آن بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما انواع ویتامین‌های ماهی‌ها را فراموش کردیم، ادامه داد: مصرف سرانه گوشت ماهی به طور متوسط در دنیا سالانه ۲۰ کیلوگرم و در کشور ما این آمار نزدیک به ۱۴ کیلو گرم و میانگین مصرف در استان ۸ کیلو و ۱۰۰ گرم است.

گوزلی با بیان اینکه در مجموعه ۹۵۷۰ کیلو در استان تولید گوشت ماهی موجود است، افزود: متوسط تولید سالانه ماهی قزل آلا در آذربایجان شرقی بصورت سالیانه ۵۷۰۰ کیلو و سالیانه ۲۰۵۰ کیلو مربوط به ماهی گرم آب است.

وی ادامه داد: گوزلی افزود: در استان ما ۸ شرکت دانش بنیان در زمینه آبزیان در حال فعالیت هستند، همچنین در استان ۲۰ رستوران داریم که در زمینه طبع و ارائه ماهی فعالیت دارند.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر اینکه اهمیت غذایی گوشت ماهی بر کسی پوشیده نیست، گفت: برای تولید یک کیلو گوشت گاو 15 هزار و ۵۰۰ لیتر آب، برای تولید یک کیلوگرم مرغ 4 هزار لیتر و برای تولید یک کیلوگرم ماهی ۴۰۰ لیتر آب مصرف می‌شود در حالیکه وقتی نسبت پروتئین‌های لازم در گوشت قرمز و گوشت مرغ را با گوشت ماهی مقایسه کنیم ارزش بالایی غذایی این محصول نیز به چشم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در تبریز یکی از شرکت‌های تولید گوشت ماهی محصولی بدون پوست و استخوان را تولید کرده، از طرفی خوشبختانه ذائقه مصرفی مردم متفاوت شده است و با تولید این محصول قطع به یقین در سرانه مصرفی استان شاهد رشد چشمگیری را خواهیم شد.

امیر روشنی مدیر بازرگانی شرکت تولید کننده نیز در این نشست گفت: هدف از تولید این نوع گوشت ماهی، تقابل با ماهی تیلاپیلای چینی است که بازار کشور را در دست گرفته و سالیانه چندین هزار دلار ارزاز کشور خارج می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز