خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

خانه مطبوعات دوره چهارم تقریبا تعطیل بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۶۱۵

مدیر خبرگزاری برنا در استان قزوین با بیان اینکه عملکرد دوره چهارم بسیار کمرنگ بود، گفت: ضمن احترام به اعضای این دوره، به نظر می رسد خانه مطبوعات در دوره چهارم نتوانست جایگاه خود را پیدا کند و به رسالتش بخوبی عمل نکرد و شاید در این مسیر مشکلاتی داشته که ما از آن بی اطلاع بودیم اما نقش خود را به عنوان یک تشکل صنفی بخوبی ایفا نکرد و اگر بگوییم تفاوتی با تعطیلی نداشت گزاف نگفته ایم.

 محمدرضا جباری با انتقاد از عملکرد دوره چهارم خانه مطبوعات استان قزوین و در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در قزوین گفت: در این دوره دستاورد خاصی از خانه مطبوعات دیده نشد و اقداماتی مانند پایش خبرنگاران، توجه به آموزش و مهارت آموزی و ارتقای جایگاه خبرنگاران، کمک به معیشت و رفاه اصحاب رسانه که از وظایف آن است نیز دیده نشد و دستاورد خاصی نداشت که بتوان آن را برجسته و از آن به عنوان یک عملکرد شاخص نام برد.

مدیر خبرگزاری برنا در استان قزوین افزود: باید اذعان کرد هر تشکل صنفی اگر سمت و سوی سیاسی پیدا کند و یا کسانی که وارد آن می شوند بخواهند اهداف جناحی خود را پیاده کننده به موفقیت نخواهد رسید و این وضعیت حتی در شوراهای شهری و روستایی و یا تشکل های کارگری و صنعتی هم صدق می کند و هر جا انتخاب اعضای یک صنف و انجمن بر اساس توانمندی حرفه ای و تعهد انجام امور صنفی بوده توانسته به موفقیت برسد و رضایت مخاطب را جلب کند و هرجا غیر این این رویکرد بوده به هدف نرسیده است.

این پیشکسوت رسانه استان قزوین با تأکید بر اینکه خانه مطبوعات باید مجموعه‌ای صنفی و غیرسیاسی باشد، گفت: البته به نظر می رسد اگر بخواهیم خانه مطبوعاتی قوی و کارآمد و غیر سیاسی داشته باشیم بایستی در وضعیت شرایط رای دهندگان و نحوه انتخاب نیز تجدید نظر کرد زیرا امروز یک رسانه که به هردلیلی اعضای بیشری دارد می تواند فرد مورد نظر خود را روانه خانه مطبوعات کرده و به اهداف سیاسی و جناحی خود دست یابد و این وضعیت عادلانه نیست.

وی بیان کرد: وقتی شما در استان برای مثال دهها خبرگزاری، دهها هفته نامه و پایگاه خبری دارید و اعضای خانه مطبوعات باید گزیده همه اصحاب رسانه و برآیند نظر اکثریت آرا باشد، اما فقط یک خبرگزاری یا نشریه می تواند 50 عضو داشته باشد و به همین میزان رای در صندوق بیندازد عملا می‌توان خانه مطبوعات را نماینده یک یا دو رسانه دانست نه صدها نشریه و خبرگزاری و سایت و پایگاه و این ایراد اساسی باید ابتدا برطرف شود و هر رسانه بر اساس تعداد خود از دو تا 5 رای داشته باشد تا بتوان منتخبان واقعی را روانه این تشکل صنفی کرد.

جباری اظهارداشت: در این میان متاسفانه به دلایل متعدد افراد حرفه ای و کارآمد و خبرنگاران و مدیران باتجربه هیچ انگیزه و رغبتی برای نامزد شدن و حضور در این مجموعه را ندارند و این خلاء نیز موجب شده در هر دوره شاهد افول و نزول جایگاه خانه مطبوعات باشیم و مطالبات خبرنگاران بی پاسخ بماند.

این فعال رسانه تصریح کرد: تا زمانی که نگاه دست اندرکاران نیز بر این باشد که نیروهای سیاسی را بر نیروهای صنفی ترجیح دهند نمی توان امیدوار بود در دوره بعدی نیز خانه ای صرفا صنفی برای پیگیری مطالبات و نیازها و مشکلات اصحاب رسانه شکل بگیرد.

جباری اظهارداشت: امیدواریم مجموعه همکاران رسانه در استان با هر گرایش سیاسی و حزبی و جناحی که دارند و همه آنها قابل احترام است در خصوص خانه مطبوعات نگاهی کاملا صنفی داشته باشند و از برخی چهره های موجه که در میان اکثریت خبرنگاران مقبولیت دارند درخواست کنند تا خود را در معرض قضاوت و رای اصحاب رسانه قرار دهند و خود نیز در کنار آنها باشند تا یک بار نیز با حضور دلسوزان رسانه بتوان پیگیر مطالبات همکارنی بود که سالهاست از کمترین حق خود بی بهره اند و هنوز نتوانسته اند به کمترین خواسته خود جامه عمل بپوشانند.

مدیر خبرگزاری برنا در قزوین در پایان افزود: خانه مطبوعات می تواند در مسیر تامین رفاه خبرنگاران، تشکیل تعاونی و تامین مسکن، دفاع معنوی و حقوقی در زمان لزوم، تقویت جایگاه اصحاب رسانه، پایش خبرنگاران، رتبه بندی و حفظ کرامت و حرمت آنها برنامه ریزی کرده و نقش موثری در ایجاد وحدت و انسجام بیشتر در میان همکاران ایفا کند. امیدواریم در این دوره با خرد جمعی شاهد حضور افراد موثرو غیر سیاسی در خانه مطبوعات استان قزوین باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز