خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خبرداد؛

صدور ۸ هزار و ۴۸۹ فقره رای مجازات جایگزین حبس

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۵۵۰

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از صدور ۸ هزار و ۴۸۹ فقره رای مجازات جایگزین حبس در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، پرویز توسلی زاده با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده‌ها به دادگستری که سالانه بیش از ۵۰۰ هزار فقره است گفت: هر پرونده‌ای که در دادگستری مطرح می‌شود به نوعی امنیت و آرامش خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه در درجه اول باید هیچ پرونده‌ای در دادگستری شکل نگیرد گفت: در صورت بروز هر مساله‌ای باید تلاش شود آن را با مصالحه حل کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه اظهار داشت: در جایی که نیاز به صدور حکم  است تا حد امکان باید از مجازات جایگزین حبس استفاده و از زندانی کردن افراد غیر ازموارد  ضروری اجتناب شود.

وی در ادامه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در حوزه کاری ادارات بهزیستی و کمیته امداد یادآور شد می‌توان به جای مجازات افراد بخصوص در مورد مجازات حبس به رفع  آسیب‌های اجتماعی کمک کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: حدود ۴۰ شعبه کیفری در سطح استان وجود دارد که اگر هر کدام ۲۰ رای مجازات جایگزین حبس ماهیانه صادر کنند می‌تواند تحولات  مثبتی را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز