خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت خبرداد؛

انجام بیش از ۱۰۲ کیلومتر راه و برق برای کمک به فعال‌سازی معادن کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۴۵۱

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان ایمیدرو از انجام بیش از ۱۰۲ کیلومتر راه و شبکه برق برای کمک به فعال‌سازی معادن در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، وجیه‌اله جعفری  در آیین کلنگ‌زنی کارخانه استیل کورد در شهرک صنعتی سلسله با بیان اینکه برخی از این طرح‌ها به اتمام رسیده و برخی نیز در حال اجراست و تعدادی نیز در دست مطالعه برای انجام هستند، اظهار داشت: اگر زیرساخت‌ها وجود داشته باشند امکان توسعه نیز فراهم خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل زیرساخت‌ها از برنامه‌های ایمیدرو است، بیان داشت: امروز ۲ طرح صنعتی در شهرستان‌های بروجرد و سلسله کلنگ‌زنی شد و برنامه داریم که این بستر را در مناطق مختلف فراهم کنیم.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان ایمیدرو عنوان کرد: ایجاد این واحد صنعتی در شهرستانی که کمتر توسعه یافته و هیچ واحد صنعتی ندارد، نقطه عطفی در شروع صنعتی شدن است.

جعفری با اشاره به مشکلاتی که در بحث ارز بری وجود دارد، تصریح کرد: ما باید با ایجاد چنین واحدهای صنعتی، صرفه جویی‌ارزی کنیم و به توسعه اقتصادی کشور کمک کنیم چرا که نقطه قابل اتکایی در کمک به جلوگیری از واردات خواهد بود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های ایمیدرو در چندسال اخیر در حوزه اکتشافات، در مناطقی که کمتر صنعتی شده و توسعه یافته‌اند بوده است چرا که این امر، مبادی بعدی صنعتی شدن را به دنبال دارد.

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدروتصریح کرد: در شهرستان‌های سلسله و دلفان لرستان پتانسیل‌هایی در خصوص معادن شناسایی شده که باید اثبات شوند، تا زنجیره‌ای از صنعت در این مناطق اتفاق بیفتد و اشتغال و تولید را برای مردم منطقه به همراه داشته باشد.

به گزارش ایلنا، عملیات ساخت کارخانه استیل کورد در شهرستان سلسله با حضور معاون وزیر صمت، استاندار و جمعی از مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی در شهرک صنعتی این شهرستان آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز