خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

صنعت شیلات می تواند اقتصاد و اشتغال استان را ارتقا دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۴۵۰

استاندار لرستان گفت: صنعت شیلات ظرفیت ایجاد تحول در اقتصاد و اشتغال را داشته و آن را ارتقا می‌دهد.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار در همایش سراسری مدیران شیلات کشور، اظهار کرد: در لرستان ۲۴۰۰ کیلومتر مسیر آبی داریم که برای توسعه ی شیلات و بالطبع آن تولید اشتغال و ثروت یک ظرفیت بزرگ است.

وی با اشاره به دستاوردهای استان لرستان در شیلات، اظهار کرد: لرستان جزو استان‌های پویا و فعال در شیلات کشور است که رتبه اول در تکثیر ماهی‌های سردابی، ۴۲۰۰ تن استحصال و ۶۵ تن ماهی خاویاری نمونه‌هایی از دستاوردهای استان است.

استاندار با اشاره به این موضوع که آمار و ارقام حاصل شده در لرستان خوب بوده اما هنوز انتظارات را برآورده نکرده، تصریح کرد: درصددیم با یک برنامه ریزی مدون تولید و مصرف حوزه شیلات در استان را دو برابر کنیم.

زیویار شیلات را یک غذای سالم و امن توصیف کرد و ادامه داد: برای رشد در این مسیر باید از تجربیات علمی و عملی سایر استان‌ها در کشور استفاده کنیم.

وی افزایش میزان مصرف را از مهم‌ترین رویکردهای توسعه صنعت شیلات قلمداد کرد و ابراز کرد: فرهنگ سازی در بین عموم برای افزایش مصرف بسیار حیاتی است.

استاندار افزایش جمعیت و صید بی رویه از منابع خدادای را یک محدودیت برشمرد و گفت: محدودیت در صید از منابع خدادای ضرورت افزایش تولید و پرورش آبزیان را نشان می‌دهد که خوشبختانه در این مسیر پیشرفت خوبی داشته‌ایم.

زیویار عنوان کرد: برای توسعه صنعت شیلات در تولید و مصرف باید برنامه‌های عملیاتی و با پشتوانه علمی تدوین و ابلاغ شود.

استاندار لرستان حلقه اتصال بین تولید و صادرات را از دیگر نیازهای حوزه شیلات برشمرد و گفت: در این خصوص نهضت زنجیره ارزش یک مسئله مهم است که باید برای آن فکر و برنامه ریزی کرد.

زیویار تصریح کرد: قرارداد شیلات استان با قرارگاه خاتم که در راستای برنامه مولدسازی انجام خواهد شد می‌تواند به توسعه زیرساخت‌های شیلات استان کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز