خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

تالیف ۴۰۴ جلد کتاب در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۰۸۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از تالیف ۴۰۴ جلد کتاب در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، منصور احمدی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه جریان فرهنگی سیال، آهسته و نامحسوس اما تأثیرگذار است، اظهار کرد: در حوزه مهندسی هنری حضور جشنواره‌های هنری به همین اندازه تأثیرگذار است و این در حالی است که در دهه فجر گذشته پنج جشنواره ملی فیلم فجر و جشنواره ملی شعر، تئاتر، موسیقی و جشنواره استانی هنرهای تجسمی در استان برگزار شده است.

وی افزود: در جشنواره هنرهای تجسمی ۱۲۰ هنرمند، ۱۲ گروه موسیقی و ۱۸ گروه تئاتر حضور داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: سال گذشته در حوزه شورای فرهنگ عمومی هشت جلسه با رویکرد خاص برگزار شد که بیش از ۷۰ درصد مصوبات آن اجرا و ۳۰ درصد در حال اجرا است.

احمدی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد شورای اطلاع رسانی در استان، بیان کرد: برخی پروژه‌های عمرانی این اداره کل در ۱۰ سال اخیر ناتمام مانده بودند و تالار مرکزی از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰تنها ۱۰ درصد پیشرفت داشت و اکنون بیش از ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد..

وی افزود: هنرستان هنرهای زیبای گلدشت اکنون نزدیک به ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در این نقطه شهر یک پایگاه فرهنگی و هنری به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه کتابخانه شهید باهنر بروجرد افتتاح شده، گفت: کتابخانه پلدختر نیز در حال اجرا است.

احمدی با بیان اینکه کار فرهنگی زمانبر است، ادامه داد: در این زمینه نیاز به تبیین، گفتمان، گفت‌وگو، نقدپذیر و نقدکردن هستیم.

وی با اشاره به اینکه سه هنرستان هنرهای زیبا در لرستان وجود دارد، بیان کرد: ۲ هنرستان پسرانه در خرم‌آباد و بروجرد فعال است و امسال یک هنرستان دخترانه در خرم‌آباد افتتاح شده که در سال آینده ۴۵ دانش‌آموز در این هنرستانها تحصیل می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: سال گذشته برای اولین بار رویدادها و برنامه‌های قرآنی به صورت جامع در نقاط محروم برگزار و رویدادهای شهید سلیمانی، زیست عفیفانه و قرآنی نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز