خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار رشت:

خطر سالمندی جمعیت رشت، نزدیک‌تر از همیشه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۶۴۸

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رشت با اشاره به بالا بودن نرخ سالمندی گیلان در میان دیگر استان‌های کشور، گفت: خطر سالمندی جمعیت در رشت، نزدیک تر از بسیاری از نقاط کشور بوده و رفع آن نیازمند اجرای جدی سیاست های حمایتی، تشویقی و تبلیغی است.

به گزارش ایلنا از رشت، حسن آدمیت در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان، اظهار داشت: امیدوارم با جدیت دستگاه‌های متولی، گروه‌های مردم نهاد و بالا بردن حساسیت عمومی نسبت به خطر پیری جمعیت، نتایج مثبتی در جلوگیری از حرکت به سمت چالش جمعیتی حاصل شود.

وی افزود: ضرورت دارد تا دستگاه‌ها با نگاه مسئله محور به موضوع جوانی جمعیت، در مورد ارائه گزارش با مستند عملکردی حوزه متبوع خود اقدام کنند.

معاون سیاسی فرمانداری رشت یکی از خطرات ناشی از سالمندی را تغییر چرخه مهاجرت به صورت تمایل جوانان به سکونت در شهرها و بازگشت سالمندان به روستاها معرفی و خواستار توجه بیشتر مسئولان به حفظ جمعیت جوان روستاها به عنوان منبع اصلی تحول و توسعه مناطق روستایی شد.

آدمیت افزود: کاهش متوسط نرخ تعداد فرزندان و از دست رفتن سن باروری، از جمله مواردی است که امکان جانشینی جمعیت جوان با جمعیت سالمند را با چالش مواجه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز