خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری لرستان خبرداد؛

درآمد ۳۰۰ میلیارد تومانی بخش گردشگری استان در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۹۲۵

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: امسال در ایام نوروز ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش گردشگری و هفت میلیارد تومان در بخش فروش صنایع دستی عاید استان شد.

به گزارش ایلنا، احمدرضا دالوند در جلسه شورای اداری لرستان اظهار کرد: در ستاد هماهنگی خدمات سفر استان لرستان ۱۰ کمیته در استان تشکیل و جلسات مستمر آن به ریاست استاندار برگزار و مصوباتی جهت اجرایی شدن نیز به تصویب رسید.

وی با اشاره به ساماندهی مبلمان شهری و پارک های جنگلی استان توسط شهرداری ها و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، افزود: ۱۵ جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات نیز به تاکید استاندار برگزار شد.

دالوند با اشاره به قلعه تاریخی فلک الافلاک لرستان به عنوان چهارمین اثر تاریخی پر بازدید کشور، اظهار کرد: طبق آمار ۱۲۷ هزار نفر گردشگر از استان های مختلف کشور در این ایام از این قلعه بازدید کردند.

وی با اشاره به پیگیری های استاندار جهت انجام برخی اقدامات فرهنگی در قلعه فلک الافلاک، افزود: اقدامات فرهنگی صورت گرفته باعث شد تا این قلعه توسط وزیر میراث فرهنگی به عنوان نمونه و پایلوت اقدامات فرهنگی مراکز گردشگری کشور معرفی شد.

دالوند با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و اجرای برنامه های فرهنگی، گردشگری برای کودکان، بیان کرد: با توجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان در مجموعه باغ گلستان حضوری مستمر داشتند.

وی با اشاره به استقرار تیم امر به معروف و نهی از منکر در این مجموعه تاریخی، تصریح کرد: برگزاری محفل انسی با قرآن امسال برای اولین بار توسط قاریان برتر و نوجوانان در قلعه فلک الافلاک برگزار شد.

وی افزود: اجرای طرح عفاف و حجاب در قالب اهدای ۷۰۰ گلونی را از سوی میراث فرهنگی استان از دیگر اقدامات فرهنگی صورت گرفته بود.

به گفته دالوند مجموع اقامت در اقامتگاه‌های رسمی و غیر رسمی و اضطراری استان در نوروز امسال ۲۱۷ هزار نفر بود که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشت که علت این کاهش مصادف شدن تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان بود.

وی بیان کرد: در عین حالا نوروز امسال تعداد کل بازدیدها از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی لرستان یک ملیون و ۷۰۰ هزار نفر بود که نسبت به سال قبل هفت درصد رشد داشتیم.

وی افزود: ۱۲۴ هزار نفر از قلعه تاریخی فلک الافلاک بازدید داشتند که این مجموعه بعد از تخت جمشید، سعدآباد و چهل ستون چهارمین مرکز پربازدید کشور بود.

معاون هماهنگی استاندار لرستان بیان کرد: در این ایام ۱۶ فقره تصادف فوتی در استان داشتیم که نسبت به سال گذشته کاهش فوتی نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد کاهش داشتیم.

وی افزود: در ارتباط با تصادفات شهری نیز نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد شاهد کاهش تصادفات بودیم.

دالوند بیان کرد: ۶۸ دستگاه تردد شمار در محورهای استان در ایام نوروز ۹ میلیون و ۹۸۱ هزار تردد را به ثبت رساندند.

وی در پایان یادآور شد : بر اساس شاخص‌ها و و طبق آمار موجود، استان لرستان امسال در ایام نوروز تقریبا ۳۰۰ میلیارد تومان عایدی در بخش گردشگری و هفت میلیارد تومان در بخش فروش صنایع دستی داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز