خبرگزاری کار ایران

سفر ۳.۵ میلیون ایرانی به فارس؛

تخت جمشید، پربازدیدترین میراث جهانی ایران در نوروز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۰۷۳

مدیرکل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی گفت: در تعطیلات نوروز، پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با ۲۶۱ هزار و ۴٩ نفر، بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است و پس از آن به مجموعه میدان امام(ره)، باغ فین کاشان و پاسارگاد قرار دارند.

به گزارش ایلنا، رضا سامه افزود: همچنین استان‌های فارس با ۵٢١ هزار و ٩١٢ نفر، اصفهان با ۴٣٧ هزار و ٢٢٣ نفر، کرمان با ١۵٣ هزار و ۵٠۴ نفر، کرمانشاه با ١٣۴ هزار و ٢٠٨ نفر، خراسان رضوی با ١٣٣ هزار و ٢۵٩ نفر پنج استان برتر به ترتیب بیشترین تعداد بازدید کننده از پایگاه‌های میراث ملی و جهانی را دارا بوده‌اند.

وی گفت: در میان پایگاه‌های ملی و جهانی در سراسر کشور نیز پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با ۲۶۱ هزار و ۴٩ نفر بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است. پس از آن به ترتیب مجموعه میراث جهانی میدان امام(ره)، میراث جهانی باغ فین کاشان و میراث جهانی پاسارگاد قرار دارند.

نوروز امسال ۳.۵ میلیون ایرانی به فارس سفر کردند

مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس نیز با بیان اینکه این استان رکورددار تعداد گردشگر در تعطیلات نوروزی امسال بوده است، مجموع گردشگرانی که به فارس سفر کرده‌اند را حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

سید مجتبی علوی اردکانی  گفت: از ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ و آغاز سفرهای نوروزی تا ۱۱ فروردین، بالغ بر ۳ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۹۰۰ گردشگر به فارس سفر کردند.

علوی‌اردکانی ادامه داد: از این تعداد بیش از دو میلیون مسافر در شهر شیراز اقامت داشتند و پس از زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و سایر امامزادگان و اماکن مذهبی این شهر، از اماکن تاریخی و فرهنگی و گردشگری نیز بازدید کردند.

عضو ستاد خدمات سفر فارس گفت: نوروز امسال نیز از بین اماکن و مجموعه‌های تاریخی، حافظیه با ۳۸۷ هزار و ۹۲۱ بازدید، بیشترین آمار به لحاظ تعداد بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.

علوی‌اردکانی خاطرنشان کرد: طی این ایام مجموعه جهانی تخت‌جمشید با ۲۶۷ هزار و ۹۲۲ نفر ، سعدیه با ۲۴۵ هزار و ۹۳ نفر، ارگ کریمخان با ۱۵۴ هزار و ۵۱۴ نفر و مجموعه جهانی پاسارگاد با ۱۵۴ هزار و ۵۱۴ نفر، بیشترین بازدیدکننده را داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز