خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

تعداد گردشگران کهگیلویه و بویراحمد از مرز 428 هزار گردشگر گذشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۹۱۹

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از بازدید ۴۲۸ هزار و ۱۲۱ گردشگر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی این استان از روز بیست و پنجم اسفند سال ۱۴۰۱ تاکنون خبرداد.

"علی اکبر پاک " در گفت و گو با ایلنا از یاسوج، تعداد گردشگران اسکان یافته در این مدت را نیز ۱۵۶ هزار و ۹۰۸ گردشگر عنوان و اظهارداشت: این تعداد گردشگر در هتل‌ها، مهمانسرا‌ها، مدارس و اقامتگاه‌های بومگردی کهگیلویه و بویراحمد اسکان داده شدند.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد گردشگران بازدید کننده از جاذبه های این استان در روز هفتم فروردین ماه جاری را ۴۶ هزار و ۵۷۸ نفر عنوان و اظهارداشت: از این تعداد ۲۴ هزار و ۶۶۲ نفر اقامت رسمی در مناطق مختلف این استان داشته اند.

پاک گفت: روستای کریک در شهرستان دنا، منطقه شلالدون باشت، بارگاه حضرت بی‌بی حکیمه (س) در گچساران، آبشار یاسوج و چشمه بلقیس چرام از شلوغ‌ترین جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات نوروز امسال بوده است.

وی تعداد مجموعه های فعال گردشگری در تعطیلات نوروزی امسال استان کهگیلویه و بویراحمد را بیش از ۱۲۰ مجموعه شامل اردوگاه‌های تفریحی، خانه‌های مسافر و بوم‌گردی‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: ۴۹۰ اتاق، مُتشکل از یکهزار و ۶۱۹ تخت در این استان اکنون آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، بیش از ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه‌های مردم‌شناسی چون پوشش‌ها و گویش‌های محلی و آوا‌ها و نوا‌های محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز