خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی استان خبر داد؛

اجرای سه کارگاه مرمت در نوروزگاه دولتخانه صفوی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۴۳۷

معاون میراث‌فرهنگی قزوین گفت: در راستای آشنایی گردشگران با روند مرمت آثار و بناهای ارزشمند تاریخی سه کارگاه مرمت شامل بناهای هشتی صفوی، رواق صفوی و تزئینات کاخ‌موزه چهلستون در مجموعه دولتخانه صفوی و نوروزگاه مرکزی شهر قزوین برای بازدید علاقمندان فعال است.

به گزارش ایلنا، احسان نورانی با اعلام این خبر گفت: هر سه پروژه مرمت در راستای اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در اردیبهشت ۱۴۰۱ و از محل اعتبارات ملی سفر به اجرا درآمده‌اند.

معاون میراث فرهنگی قزوین افزود: رواق صفوی با شماره ثبت ملی ۲۲۶۸۰ در حیاط ساربان‌های مجموعه دولتخانه صفوی واقع شده که مرمت آن از اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز شده و کارگاه آن برای بازدید گردشگران فعال است.

وی ادامه داد: بنای هشتی صفوی با شماره ثبت ۲۲۶۸۰ نیز در حیاط عالی‌قاپو مجموعه دولتخانه واقع شده که پروژه مرمت آن در شهریور ۱۴۰۱ آغاز شد و در حال حاضر با کاربری ورودی موزه سنگ‌نگاره‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

نورانی با اشاره به سومین کارگاه مرمت دایر در دولتخانه صفوی بیان کرد: همچنین پروژه مرمت ارسی‌های ضلع جنوب و شمال و تزئینات شیرسرهای شرقی، غربی و جنوبی کاخ‌موزه چهلستون قزوین نیز آغاز شده که درحال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: نوروزگاه مرکزی قزوین از ساعت ۱۰ الی ۲۱ در ایام نوروز ۱۴۰۲میزبان گردشگران است و علاقمندان می‌‌توانند از نزدیک با روند مرمت این آثار آشنا شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز